Kiedy w Wielkiej Brytanii rodzi się akcja Pink Stinks, we Francji niczym się nie przejmowano i promowano coś nowego. Na wskroś różowego, kiczowatego i skierowanego trudno powiedzieć do kogo. Barowo – klubowe piłkarzyki w większości wypadków są okupowane przez mężczyzn, choć bywają kobiety lubujące się w tej grze (osobiście do nich należę). Jednak te stworzone przez francuską projektantkę Chloe Ruchon, to produkt mający w zamyśle przyciągnięcie do tej rozrywki większej liczby kobiet. Według autorki tej koncepcji, dzięki nowemu pomysłowi panie polubią piłkę nożną. Wątpię by mogło się to stać dzięki w całości niemal różowym piłkarzykom, w które wcieliły się lalki Barbie ubrane w różowe stroje drużynowe. Moja opinia wynika stąd, że mitem jest, jakoby kobiety lubiły ten kolor na produktach kierowanych do nich. Ile razy trzeba to mówić, aby to wreszcie dotarło do świadomości producentów?
Produkt Barbie Foot jest naturalnie innowacyjny, bo łączy kobiecą delikatność uosabianą w lalce i brutalny sport, co stanowi nowość, bo Barbie jeszcze w piłkę nożną nie grała. Ale nie spodziewam się, by panie zechciały na dłużej zatrzymać na nim swoją uwagę. Po pierwsze, kolor różowy kojarzy się z kiczem. Nawet jeśli potraktuje się różowe piłkarki Barbie w kategoriach żartobliwych, grające w nie kobiety nie będą chciały, aby przylgnął do nich wizerunek graczki w kiczowate piłkarzyki. Mężczyźni zaś na pewno zostaną przyciągnięci do tego produktu, ale po zbadaniu stołu do gry i wnikliwym przyjrzeniu się każdej zawodniczce z osobna (a każda jest inna!), tym bardziej nieszczególnie będą chcieli zatrzymać się na dłużej przy grze, z obawy o docinki kolegów.
Warto wspomnieć, że przy realizacji Barbie – piłkarzyków pracowała tylko jedna kobieta (projektantka) i ośmiu mężczyzn. Zastanawiam się, czy to przypadkiem nie od panów wyszła sugestia, aby ostatecznym kolorem wiodącym był różowy. W swojej praktyce wielokrotnie spotykam mężczyzn sądzących, że taką właśnie barwę powinny mieć wszystkie produkty dla kobiet.
Stół do gry był już prezentowany w Berlinie w czerwcu 2009 r. oraz w Lyonie we wrześniu 2009 r. Od sierpnia 2010 stół będzie dostępny w sprzedaży.
Tagi: Barbie lalka