Jeśli masz profil w serwisie Facebook, z którego korzystasz aktywnie i regularnie, to może warto by się zastanowić, jak Twoją wirtualną tożsamość odbierają inni. Okazuje się bowiem, że nie tak trudno jest na Facebooku kogoś zirytować, a nawet zostać uznanym za „pozerkę”, czy „drama queen”…
Wyniki ankiety, przeprowadzonej przez eversave.com, w której wzięło udział 400 kobiet pokazują, że 80% ankietowanych określa różne zachowania swoich znajomych jako denerwujące. Najbardziej negatywnie odbierane są: permanentne narzekanie (63%), poruszanie tematów politycznych (41%), chwalenie się swoim idealnym życiem (32%) oraz dziećmi (16%). Sympatią nie cieszą się również publikowanie postów trywialnych, zbyt częsta publikacja statusów i zbyt intensywne „like’owanie” treści wrzucanych przez innych użytkowników.
Poza danymi dotyczącymi powodów i częstotliwości irytacji, sprawdzono także występowanie kilku znielubianych „typów” osobowości czy sposobów zachowania na Facebooku, do których należą między innymi:
- „drama queen”, czyli panikara widząca wszędzie sytuacje zagrożenia i kryzysy,
- „dumna mamuśka”, którą można poznać po gigantycznej galerii zdjęć swojego dziecka i większości postów na jego temat;
- „pozerka”, która za pomocą Facebooka usilnie próbuje wmówić coś swoim znajomym, a przy okazji i sobie pewnie też;
- „likerka”, która lubi (za) dużo i (za) często;
- „dokumentalistka”, dla której każda czynność z życia codziennego jest dobrym powodem do napisania postu;
- „slaktywistka”, która poprze każdą petycję, kampanię czy akcję społeczną, a jej poparcie kończy się z reguły na kilku kliknięciach myszką.
Ankieta została, co prawda, przeprowadzona na amerykańskich użytkowniczkach serwisu, ale z całą pewnością irytujące zachowania są niezależne od geografii. Warto więc chyba sprawdzić podgląd swojego profilu, przekonać się, czy jakie treści się na nim pojawiają i zastanowić, do jakiego typu facebookowej osobowości mogą nas zaliczają znajomi z Facebooka.
Błażej Balcerzyk
Social Media&PR Manager
www.trendmaker.pl
www.facebook.com/agencjatrendmaker
Tagi: ankieta Facebook