Mężczyźni nie tylko coraz częściej kupują kosmetyki dedykowane sobie, ale są również coraz częsciej klientami gabinetów kosmetycznych. Spędzają w nich więcej czasu, a zamawiane przez nich zabiegi są często złożone i są powodowane potrzebami estetycznymi. Reklama izraelskiej firmy Epilation Beauty Salon dla marki American Laser Clinics jest skierowana do mężczyzn mających ponadprzeciętne (przynajmniej na dzień dzisiejszy) wymagania co do własnego wyglądu. Wbrew pozorom za granicą jest dość duża liczba męzczyzn zainteresowana usuwaniem nadmiernego owłosienia. Skuteczna depilacja woskiem jest na tyle bolesna, że zniechęca do korzystania z niej. Kreacja przedstawiająca obraz pożadanego przez mężczyzn (przynajmniej niektórych) wyglądu, przygotowana przez agencję Ogilvy w styczniu bieżącego roku zaciekawia usługą konkurencyjną: o wiele droższą od depilacji woskiem, ale za to bezbolesną. Dzięki laserowi usunięcie owłosienia będzie tak proste, jak zdjęcie z siebie koszuli.
Co ciekawsze, ta reklama może również bardzo dobrze oddziaływać na kobiety. Wiele z nich nie przeoczy ładnie zbudowanego męskiego ciała. A skoro depilacja laserowa jest tak skuteczna w przypadku znacznie bardziej włochatych mężczyzn, to na pewno będzie też skuteczna w usunięciu niepożądanego owłosienia u nich samych. Rozpatrując reklamą pod tym kątem, warto zauważyć, że wykorzystuje dokładnie te same bodźce erotyczne, które zazwyczaj są wykorzytywane w reklamach kierowanych do mężczyzn: z częściami kobiecego ciała, przedstawiające kadłubki bez głowy mieszczącej rozum. To jednak na tyle unikalne odwrócenie wizerunku płci w reklamie, że trudno mieć podejrzenia o niewłaściwe posłużenie się męskim ciałem.
Tagi: depilacja