Marketing towarzyszył ludziom odkąd zaczęli posiadać w nadmiarze jakieś dobra, których nadmiar chcieli wymienić na inne. Chodziło o to, żeby sprzedać towar i liczyła się skuteczność działań, a niekoniecznie finezja. Tylko nazwa tych działań nie była tak fachowa, jak dziś, gdy mamy wiele wyspecjalizowanych odmian Marketingu. W miarę rozwoju nośników komunikatów reklamowych nadmiar docierających informacji był już tak znaczy, że aby przebić się do świadomości odbiorcy, trzeba było zacząć stosować coraz bardziej wyrafinowane formy przekazu. Rozwój technologii służących przekazywaniu informacji i komunikowaniu się wymusił i wciąż wymusza zmiany w działaniach marketingowych. I są one coraz szybsze i coraz bardziej dynamiczne. Wraz z rozpoczęciem obecnego stulecia działania marketingowe zmieniły charakter z jednostronnej komunikacji na nie tylko dwustrunną będącą dialogiem firmy z konsumentem, ale wielostronną i interaktywną, pozwalającą komunikować się i dzielić informacją z wieloma uczestnikami rynku jednocześnie oraz pozwalającą tworzyć treści klientom.
Poniższa infografika pokazuje, jak rozwój technologiczny wpłynął na zmiany w działaniach marketingowych. Niestety nie zawiera żadnych danych na temat podejmowanych działań marketingowych do kobiet, ale prezentuje dużo innych wartościowych danych, zatem warto się z nią zapoznać. Znamienne jest, że im dalej idziemy w czas, tym szybsze są zmiany, bo tym więcej nowości pojawia się na rynku. Dzięki temu praca marketera nigdy nie stanie się nudna.
Źródło: http://blog.hubspot.com/marketing-history
Tagi: komunikacja Technologia