Na początku września Dom Development wystartował z kampanią promującą nową autorską usługę zamiany mieszkań. Produkt był oparty o prosty mechanizm: chcąc w Dom Develoment zakupić nowe mieszkanie, można było zlecić wycenę obecnego mieszkania specjaliście, a następnie jego wartość partycypowała w kosztach zakupu nowego mieszkania. Nadwyżka wartości zaś miała być spłacana w ratach. No niby nic szczególnego w tym produkcie nie ma, przecież developerzy muszą mieć różne metody sprzedaży drogich mieszkań (w Warszawie były to mieszkania przy Olbrachta i apartamentowce przy Bruna za 16 tys. za metr). Ale ta kampania była szczególna. Otóż przekaz reklamowy był kierowany oddzielnie do kobiet, oddzielnie do mężczyzn i oddzielnie do par! To pierwszy taki przekaz reklamowy w branży budownictwa mieszkaniowego, który był dostosowany do płci oraz do potrzeb odbiorców. Usługę promowały oddzielne billboardy z hasłami: „Jak ona to zrobiła?”, „Jak on to zrobił?” oraz „Jak oni to zrobili?”, które odsyłały do trzech dedykowanych stron internetowych w domenie brzmiącej dokładnie tak, jak zapytanie na plakacie (czyli JakOnaToZrobiła.pl itd.). Strony na początku były teaserowymi, zapowiadającymi tylko jakąś nowość, a dopiero przekształciły się w najprostsze, najbanalniejsze na świecie squeeze page, mające skłonić odbiorcę do telefonicznego skontaktowania się z przedstawicielem firmy.
Było to na tyle nowatorskie podejście w branży budowlanej do bardziej precyzyjnego targetowania, nawet śmiałabym powiedzieć, że zahaczającego o gender marketing, że musiałam się skontaktować z firmą, żeby wypytać dokładniej, skąd się wzięła idea takiej kampanii.
Rafał Bieliński, Specjalista ds. Komunikacji i Marketingu odpowiedział tak na to pytanie: „Pomysł rozdzielenia przekazu wziął się z tego, że produkt skierowany jest do obu płci. Tworząc przekaz uświadomiliśmy sobie, że mamy produkty (mieszkania/domy) dla niej, dla niego i rodziny. Idąc dalej postawiliśmy sobie pytanie jak zwrócić uwagę wszystkich. Stąd powstała koncepcja reklamy teaserowej, która miała celowo przyciągnąć zainteresowanych poprzez stawiane pytania: jak on to zrobił? jak ona to zrobiła? jak oni to zrobili? Po okresie teaserowym na stronach internetowych dedykowanym stawianym pytaniom pojawiło sie rozwiązanie, czyli krótkie story jak on/ona/oni to zrobili?”
Miałam obiecane pliki z kreacją do tej kampanii, oraz informację z krótkim podsumowaniem wyników, jednak mimo przypomnień z mojej strony, nie otrzymałam ich. A szkoda, bo to by mogła być ciekawa informacja, jak świeża koncepcja dzielenia przekazu reklamowego ze względu na płeć oraz potrzeby sprawdza się w tej branży. Wszak każdy musi gdzieś mieszkać. Jednak komunikację na tym rynku tworzy się w większości dla par, rodzin lub mężczyzn. Dom Development to pierwsza polska firma związana z rynkiem mieszkaniowym, która zauważyła, że kobiety niekoniecznie chcą mieszkać pod mostem. Mam nadzieję, że to pierwiosnek nowego trendu – zauważania kobiet jako klientów kupujących mieszkania lub domy.
Tagi: budownictwo mieszkanie