Agencja rekomendacji Streetcom rozpoczęła współpracę z producentem prezerwatyw SKYN®, firmą Unimil. Kampania ruszyła 29 października 2014r. a jej głównym celem jest budowanie świadomości marki SKYN® oraz podkreślenie unikalności i innowacyjności prezerwatyw produkowanych przez Unimil. Do akcji zostało zaproszonych 1000 ambasadorów i ambasadorek, w wieku 22-38 lat, którzy otrzymali zestawy prezerwatyw SKYN®, przy czym większość osób zrekrutowanych do projektu to mężczyźni. Komentarze ambasadorów oraz opinie ich znajomych będą stanowiły materiał badawczy dla producenta. Kampania trwa 5 tygodni, obejmuje swoim zasięgiem całą Polskę, a w jej efekcie kontakt z produktami SKYN® ma mieć pół miliona konsumentów.
W kampaniach rekomendacji osoby biorące w niej udział otrzymują od organizatora produkty firmy do przetestowania, produkty do rozdania znajomym, oraz materiały informacyjne: broszury i ulotki – zwykle też do rozdania. Zadaniem takich osób jest podzielenie się opinią o produkcie z jak największą liczbą osób – bezpośrednio i poprzez media społecznościowe – przekazanie im informacji, opinii, materiałów reklamowych lub samych produktów do przetestowania. W przypadku gdy w kampanii produktem do testowania jest prezerwatywa, to – szczególnie w naszym kraju – jest to działanie odważne, bo nie każda osoba jest skłonna do tego, żeby opowiadać jakie ma wrażenia z testu produktu.
„Tematyka projektu jest dość specyficzna, ze względu na intymną sferę życia, której dotyczy produkt – mówi Matylda Szymalska, Prezes Zarządu Streetcom. – „Przez lata naszej praktyki, przeprowadziliśmy wiele kampanii kierowanych do trudnych grup docelowych, a także testowaliśmy różnego rodzaju marki. Dlatego, zarówno my, jak i nasi ambasadorzy wiemy, że każdy produkt można przetestować, trzeba tylko mieć do tego indywidualne i nowatorskie podejście, a także znać dokładnie grupę docelową, do której kierowany ma być komunikat” – dodaje Szymalska.
Agencja Streetcom sama przyznaje, że uważa projekt za dość trudny w realizacji ze względu na temat, którego dotyczy. Jednakże ambasadorzy zostali dobrani w taki sposób, by nie mieli oni problemu z rekomendowaniem prezerwatyw. Zwykle to kobiety są bardziej aktywne przy dzieleniu się opiniami i poleceniu produktów i okazuje się, że nawet przy poruszaniu takich intymnych tematów nie mają problemu z rekomendacjami produktu i dzielą się swoimi spostrzeżeniami wśród znajomych. Agencja w przypadku tej kampanii agencja zaobserwowała, że zaproszeni do akcji mężczyźni równie chętnie rekomendują produkt swoim znajomym. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ mężczyźni chcą być postrzegani jako silni, męscy, potrafiący radzić sobie w życiu, stawiać czoło problemom. Sprawność seksualna jest jednym z mierników ich męskości, stąd też większa skłonność do rozmów o seksie i chwalenia się swoimi wyczynami. Oni też głównie podejmują decyzję o zakupie tego typu produktu. Ponadto a w Polsce, mimo coraz większej otwartości na dialog o seksualności i erotyce, jednak wciąż uważa się, że to męską rzeczą jest kupić prezerwatywy. W końcu jest to też jedyny dostępny środek antykoncepcyjny, na którego użycie ma wpływ mężczyzna.
Bardzo pozytywne jest to, że czas promocji produktu zbiegnie się z datą 1 grudnia, która jest dniem walki z AIDS, choć wydaje się, że tego firma Unimil mogła nawet nie brać pod uwagę. Prezerwatywa wciąż jest uważana za środek antykoncepcyjny, który zmniejsza ryzyko zakażenia się wirusem HIV i innymi chorobami przenoszonymi drogą płciową. Szkoda, że ten aspekt jest pomijany w komunikacji prezentującej najważniejszą cechę opisaną hasłem: SKYN® – to jakby nie mieć nic na sobie.
Paczka, jaką otrzymali ambasadorzy zawiera broszurę informacyjną, ponad 20 prezerwatyw SKYN® i ulotki do rozdania. Całość zapakowana jest w eleganckie, nieduże czarne pudełko, które błyskawicznie nasuwa myśl o tym, że zawarty w środku produkt jest klasy premium. Staranne wykonanie produkcyjne i kreacja pozycjonują markę wyżej, niż inne produkty tej kategorii.
Tagi: kampania prezerwatywa rekomendacja Streetcom