Popularność programów pomagających kobietom przejść prawdziwą metamorfozę ze stadium poczwarki do pięknego motyla nie bierze się znikąd. Kobiety chcą być pięknymi. Nie zawsze dla siebie, często dla innych – co akurat nie jest szczególnie godne pochwały – ale chcą i już. Co więcej, chętnie obywałyby się bez bolesnych zabiegów mogących dopomóc im w wydobyciu ich piękna. Według książki ‘How to look good naked’ z 2009 roku, redagowanej przez Charmaine Yabsley w oparciu o znany program telewizyjny ‘Jak dobrze wyglądać nago’, kobiety mają mnósto zastrzeżeń do swojego wyglądu i ciała.
Poniżej przedstawiam statystyki zaczerpnięte z tej książki.
Od 1920 roku w Wielkiej Brytanii przeciętnej kobiecie powiększył się obwód:
- biustu – o ponad 10 cm – do 92,7 cm, zaś rozmiar miseczki z B do C,
- bioder – o ponad 15 cm – do ponad 100 cm,
- tali – o ponad 20 cm – do ponad 76 cm.
W ciągu ostatnich 50 lat wzrost przeciętnej kobiety zwiększył się o 2,5 cm do wzrostu 162,5 cm. Natomiast stopy przeciętnej kobiety w ciągu ostatnich 80 lat urosły od rozmiaru 4 do rozmiaru 6. Obecnie zaś:
- 81% kobiet z Wielkiej Brytanii wstydzi się tego, jak wygląda, a 75% obsesyjnie nie lubi jakiejś konkretnej cześci swojego ciała, natomiast 86% nie lubi konkretnie swojego brzucha, uważając, że jest to najmniej seksowna część ich ciała.
- Aż 90% Brytyjek nie czuje się pewnie i komfortowo pokazując się nago swojej drugiej połowie i aż 60% woli rozbierać się przy zgaszonym świetle.
- 78% ma rozstępy.
- 97% kobiet życzyłoby sobie mieć dłuższe nogi.
- 87,5% kobiet chciałoby być wyższymi.
- 60% kobiet ma kształt gruszki, zaś 31% kształt ołówka (żeby nie powiedzieć ‘tyczkowaty’), a tylko 6% kształt klepsydry. W samej zaś Wielkiej Brytanii aż 80% kobiet ma kształt jabłka lub kształt do niego zbliżony.
- 87% kobiet jest niezadowolonych ze swojej wagi, niezależnie od tego, ile ta waga wynosi, ale aż 65% Brytyjek wolałoby być raczej krągłymi niż chudymi.
- 65% kobiet wierzy, że ich życie uległoby znacznej poprawie, gdyby miały lepsze ciało.
- 83% Brytyjek depiluje bikini, ale tylko 14% ma odwagę zrobić sobie depilację brazylijską.
- 70% kobiet nosi źle dobrany stanik
Wiedząc o tym producenci wszystkich dóbr, jakie mogą sprawić, aby – jak widać ze statystyk – zdecydowana większość kobiet poczuła się lepiej, prześcigają się w oferowaniu coraz to lepszych kosmetyków, coraz to lepszych technologii pomagających zatrzymać proces zanikania urody, coraz to lepszych ubrań (w tym w szczególności bielizny) korygujących niedoskonałości ciała. Rynek produktów anti-aging wart jest dzisiaj 650 mln funtów i wciąż rośnie.W całej lawinie produktów, jaką kobiety są co dnia zasypywane trudno się połapać i łatwo popełnić błąd kupując nie taki produkt, jaki jest potrzebny. Marketerzy zadają sobie trud wciśnięcia kobietom jak największej liczby swoich produktów, nie martwiąc się o to, że kobieta niedopasowując produktu do swoich potrzeb, nie tak łatwo ponownie zaufa firmie producenta. Bo przecież pojawi się następna, która kupi.
Dobry marketing do kobiet, to taki, który przejmie się powyższymi danymi i pomoże swoim klientkom w dobraniu tego, czego akurat im konkretnie potrzeba. Pomoże im wydobyć z kobiet piękno przy pomocy kilku zmian. Dzięki temu zbuduje prawdziwą, a nie opartą tylko na chęci zysku, relację z klientkami. Własnie dlatego kobiety tak chętnie lgną do ekranów telewizyjnych, by oglądać Goka, który radzi, jak dobierać kosmetyki, zabiegi pielęgnacyjne, garderobę, zestawienia kolorystyczne, obuwie, dodatki. Bo na konkretnych przykładach pokazuje, co jest dla danej kobiety odpowiednie, a co nie.
W tym zakresie przykładem dobrych działań marketingowych skierowanych do kobiet są wszelkie sklepy z bielizną, w której personel (damski) pomaga w dopasowaniu staników. Brafitterki przeżywają obecnie prawdziwy boom popularności swoich usług. Kobiety są w stanie więcej zapłacić za bieliznę w takim sklepie, który pomoże ją dobrze dobrać, niż w takim, który poda klientce to, co ona chce, nie interesując się tym, czy jej wybór jest trafny, czy nie. Jak widać, na rynku istnieje ogromna potrzeba zaspokojenia odpowiednio dobranej dbałości o swój wygląd. Zatem to dopiero początek rozwoju takich usług.
Tagi: ciało metamorfoza wygląd