Internauci coraz chętniej korzystają z dostępu do internetu poprzez urządzenia mobline. Tylko w samych Stanach Zjednoczonych liczba posiadaczy smartfonów wynosi 116 mln, a posidaczy tabletów niemal 55 mln. Dla wielu z tych nich stanowią one podstawowe narzędzie do przeglądania stron www, sprawdzania poczty czy komunikowania się poprzez serwisy społecznościowe. W Polsce, według danych Audytela opracowanych dla Urzędu Komunikacji Elektronicznej, liczba użytkowników internetu korzystająch poprzez urządzenia mobilne w Polsce wyniosła w 2011r. 4,38 mln. Prognozy na 2012 r. podają zaś liczbę 5,19 mln.
Różne wartości i potrzeby obu płci determinują także i w tym przypadku różne aktywności kobiet i mężczyzn korzystających z Internetu za pomocą smartfona lub tabletu. Zainteresowanie innymi ludźmi oraz potrzeba budowania i podtrzymywania relacji, powodują, że kobiety o wiele częściej niż mężczyźni korzystają z narządzi ułatwiających komunikację z innymi. Dane pochodzące z czerwca 2012r. z badania Prosper Mobile Insights opublikowanego przez eMarketer.com pokazują, że więcej kobiet, niż mężczyzn korzysta za pomocą wyłącznie urządzeń mobilnych z poczty elektronicznej, Facebooka, Twittera, Piterestu. Kobiety także dużo chętniej przeszukują z ich pomocą zasoby sieci oraz dokonują zakupów. Komputery i laptopy stacjonarne w przypadku kobiet są wykorzystywane do innych celów.
Mężczyźni natomiast chętniej używają smartfonów i tabletów do bankowości internetowej oraz komunikatorów internetowych. Jednak należy zwrócić uwagę, że przewaga kobiet w kategoriach aktywności, w jakich przewyższają mężczyzn, jest o wiele wyższa (czasem o ponad 100%), niż przewaga mężczyzn w ich specjalnościach (zaledwie o kilka punktów procentowych).
Pomimo zróżnicowanych aktywności realizowanych z pomocą urządzeń mobilnych, nie ma aż tak dużych różnic w przypadku odbioru reklam przez obie płcie. Różnice pomiędzy mobilnymi internautkami, a internautami mogą być zauważalne w przypadku reklam video, banerowych czy reklam pop-up. Kobiety będą na nie zwracały mniejszą uwagę, niż mężczyźni.
To dość istotna wiadomość dla firm przygotowujących swoje marketingowe działania komunikacyjne w Internecie. Szacuje się, że w USA wydadzą one w tym roku 2,3 mld dolarów na reklamy na mobilne urządzenia. Podjęcie decyzji o opracowaniu odpowiedniej kreacji ułatwić może fakt, że respondenci obu płci deklarowali, iż bardziej zainteresuje ich reklama powiązana tematycznie z treścią widoczną na wyświetlaczu telefonu lub tabletu. Ponadto dla 1/3 kobiet cechą, jaka może zwrócić ich uwage na reklamę, jest humor.
Tagi: Internet smartfon tablet