Kobiety nie tylko coraz liczniej reprezentowane są w Internecie, ale też coraz chętniej i więcej spędzają w nim czasu. Zatem i coraz lepiej opanowują posługiwanie się narzędziami pozwalającymi korzystać z dobrodziejstw sieci. Panie coraz liczniej surfują w Internecie wykorzystując do tego telefon komórkowy. Opera Software przeprowadzająca badania dotyczące użytkowników sieci w 15 krajach świata, po zebraniu 10 mln odpowiedzi ze zdumieniem odkryła, że przyrost kobiet korzystających z Internetu przez komórkę gwałtownie rośnie. Opera Mini przez ostatnie dwa lata odnotowała 575% wzrost w grupie kobiet wykorzystujących telefon do przeglądania zasobów sieci. W tym samym czasie liczba mężczyzn wzrosła o mniej niż połowę tego odsetku, tj. o 233%.
Procentowo największe przyrosty odnotowano w RPA (43,5%), następnie na nasyconym elektroniką i dobrze spenetrowanym przez usługi internetowe rynku USA, a kolejno były również: Rosja i Wielka Brytania. Najgorzej wyniki wypadły w Indiach (4%), Chinach, Wietnamie i Nigerii (5,4%).
Wyniki te komentuje Garntner Research, twierdząc, że zainteresowanie kobiet Internetem przez komórkę nie jest spowodowane samym li tylko sprzętem elektronicznym, ale przede wszystkim wygodnym aplikacjom ułatwiającym życie. Kobiety wszak będąc wielozadaniowymi oczekują rozwiązań – również tych technologicznych – umożliwiających godzenie ze sobą wielu obowiązków: pracy z zakupami, z opieką nad dzieckiem, z nauką nowego języka, etc. Coraz częściej kobiety chwalą sobie aplikacje pozwalające na prosty dostęp do serwisów społecznościowych. To dowodzi tego, co specjaliści od marketingu skierowanego do kobiet już dawno wiedzą – że kobiety nie chcą produktów pomalowanych na różowo i w kwiatki (i często o wiele gorszych parametrach funkcjonalnych niż zwykle telefony), a takich, które będą wygodne, proste i efektywne w użyciu. Dobrze, gdyby producenci tego sprzętu zaczęli to również, poza specjalistami z Garntner Research, rozumieć.
Jednak pomimo tak dużych przyrostów użytkowniczek sieci przez urządzenia mobilne jest tak wysoki, to ich liczba jest i tak o wiele mniejszy niż mężczyzn korzystających z Internetu w ten sposób. Ale różnice w proporcjach zaczynają się zmniejszać. Dwa lata temu stosunek mężczyzn do kobiet surfujących w sieci przez telefon komórkowy wynosił 88% do 12%, a dzisiaj jest to 77% do 23%.
Tagi: Internet komórka telefon
2 komentarzy
W Polsce nie ma tak wyspecjalizowanych badań. Cud, że są takie, które dotyczą korzystania z internetu przez kobiety i mężczyzn. Robi je Gemius.
Ostatnio bardzo dużo takich badań pojawiło się w USA, niestety większość z nich dotyczy tylko tamtego rynku. Znasz może jakieś badania naszego Polskiego poletka ?