Kobiety odwiedzają strony internetowe uważane za typowo męskie: sportowe, motoryzacyjne i techniczne prawie równie często co mężczyźni. Spędzają na nich jednak mniej czasu. Tak wynika z niedawno opublikowanych przez comScore badań ‘Kobiety w sieci’. Zaskakujące jest to, że kobiety interesują się obecnie technologią w niemal równym stopniu, co mężczyźni. W szczególności zauważalne jest to dla grupy wiekowej 45+. Pomimo, że różnice w liczebności odwiedzających strony poświęcone technologiom i różnym technicznym nowinkom są nieznaczne, to jednak kobiety przeglądają treści średnio przez 15 minut w miesiącu, podczas gdy mężczyźni robią to o 5 minut dłużej.
Na stronach poświęconych motoryzacji panie zjawiają się już nieco rzadziej, niż panowie, lecz różnica w każdej z badanych grup wiekowych wynosi tylko 5% więcej na korzyść mężczyzn. Przeciętnie czas spędzany na takich witrynach wynosi około 35 minut miesięcznie dla mężczyzn w wieku 15-45 lat, podczas gdy dla kobiet z tej grupy wiekowej o 10 minut mniej. Dane te jednak zmieniają się dla osób starszych, powyżej 55 roku życia. Wówczas zarówno kobiety, jak i mężczyźni spędzają podobną ilość czasu surfując po stronach motoryzacyjnych przez niewiele ponad pół godziny.
Największe dysproporcje pomiędzy odwiedzalnością przez kobiety i przez mężczyzn widać na wśród serwisów sportowych. Zainteresowanie sportem wśród kobiet wzrasta wraz z ich wiekiem. Jednak czas poświęcony stronom sportowym u kobiet utrzymuje się niemal na tym samym poziomie, niezależnie od wieku i wynosi około 35 minut miesięcznie, podczas wśród mężczyzn, najbardziej zainteresowanymi sportem są panowie w wieku 25-54 lata z prawie 70 minutami miesięcznie poświęconymi na przeglądanie serwisów. U panów powyżej 55 roku życia to zainteresowanie już spada, bo nie przeglądają stron sportowych dłużej niż 55 minut miesięcznie.
Tagi: motoryzacja sport Technologia
1 komentarz
Pora tworzyć serwisy technologiczne i sportowe z góry stargetowane dla kobiet. Będzie można wyrwać fajny kawałek rynku.