Kobiety mówią częściej i więcej, niż mężczyźni. To ich odwieczna potrzeba komunikowania się z innymi, dzielenia emocjami, przeżyciami, przemyśleniami. Okazuje się, że gdy przychodzi do kontaktowania się przez telefon komórkowy, to chęć porozmawiania jest weryfikowana dodatkowo przez ceny połączeń i SMSów u operatorów służbowych. Jak wynika z badań konsumenckich Nielsen Company przeprowadzonych w ostatnim kwartale 2010 roku wśród klientów telefonii komórkowej, kobiety wysyłają i otrzymują łącznie 717 wiadomości SMSowych. To stanowi o 30% więcej w stosunku do liczby SMSów wysyłanych i odbieranych przez mężczyzn, która wyniosła 552 wiadomości. Natomiast panie wykonują o 12% mniej połączeń telefonicznych z komórki – tylko 161 miesięcznie, podczas gdy mężczyźni wykonują 181 połączeń. Kobiety zatem wolą w tańszy sposób realizować swoje potrzeby komunikacyjne – wysyłając SMSy.
Jednak gdy przyjrzeć się badaniom, to okazuje się, że segmentacja ma kolosalne znaczenie w przypadku omawiania zachowań klientek telefonii komórkowej. Dane są zawyżone przez nastolatki w wieku 13 – 17 lat, które to otrzymują i wysyłają horrendalną liczbę SMSów sięgającą pułapu 3.276 wiadomości tekstowych w miesiącu. To prawie dwukrotnie więcej, niż naliczono w grupie kobiet w wieku 18-24 lata, gdzie miesięczna liczba SMSów sięgnęła 1.671. W porównaniu do najstarszego segmentu kobiet, seniorek po 65 roku życia, nastolatki wysyłają i otrzymują około 71 razy więcej wiadomości!
Najwięcej połączeń telefonicznych odbierają i wykonują kobiety w wieku 18 – 24 oraz 35 – 44 lata. Łącznie jest to 202 połączenia, co stanowi aż 30% więcej, niż w grupie nastolatek (155 połączeń) i ponad 100% więcej, niż w grupie seniorek 65 plus (100 połączeń). Najwięcej zakupów, niezależnie od płci, robią konsumenci z przedziału wiekowego 35 – 54 lata. Ich aktywność w robieniu zakupów przez Internet sięga 74%.
To samo badanie dowodzi, że o ile przedstawiciele obu płci robią zakupy online na porównywalnym poziomie: wśród kobiet jest to 72%, a wśród mężczyzn 68%, to jednak panie chętniej, niż panowie kupują w sieci produkty z różnych kategorii produktowych. Największą przewagę nad mężczyznami dokonującymi zakupy w sieci, kobiety mają w kategorii kosmetyków, aż o 267% więcej (11% kobiet vs 3% mężczyzn). Tylko w kategoriach aukcji internetowych oraz sprzętu komputerowego panowie dokonują więcej zakupów od kobiet.
Jeszcze dekadę temu kobiety nie były aż tak zaangażowane w zakupy w sieci, bo nie były aż tak biegłymi użytkowniczkami Internetu. Jednak poznając to narzędzie, doskonale wykorzystują jego funkcje, a przede wszystkim wygodę i oszczędność czasu, która przy kobiecej wielozadaniowości jest niewątpliwą zaletą sieci.
Tagi: Internet SMS telefon zakupy