Kończą się wreszcie czasy, gdy sprzęt komputerowy był podporządkowany męskiemu kanonowi designu, czyli był jednobarwny: czarny lub szary. Widać też początek schyłku czasów, gdy kolorowy komputer – a co za tym idzie od razu uważany za kobiecy – miał gorsze parametry techniczne, niż komputery w kolorze nudnym, czyli męskie. Producenci notebooków coraz częściej udowadniają, że można połączyć i funkcjonalności, i design.
Trochę nieudolnie robi to jeszcze Dell, które modele Studio 15 będąc bardzo dobrze wyposażone (procesor Intel Core 2 Duo, nawet 8 GB pamięci RAM, dysk twardy 500 GB), są ozdobione niezbyt ciekawymi wzorami. Trudno powiedzieć, kto ma być odbiorcą takiego design. Dla kobiet za brzydki, dla mężczyzn za pstrokaty.
Lepiej wygląda na tym tle jednobarwny model Sony VAIO dostępny w kolorach: białym, różowym, czerwonym, brązowym i czarnym. Każda płeć może wybierać pośród swoich preferowanych barw. Jednak Sony to oferta o nieco niższych parametrach technicznych, niż Dell. Przy tym samym procesorze, posiada pamięć RAM 4 GB i dysk twardy o pojemności 320 GB.
Najlepiej pośród kolorowych laptopów wypada chyba 13-calowy notebook Asus F6. To pośrednia wielkość między netbookiem, a typowym laptopem. Nie zachwycają może wykorzystanymi rozwiązaniami z zastosowaniem platformy Centrino 2, procesora Core 2 Duo, maksymalnie 4 GB pamięcią DDRII, dyskiem SATA do 320 GB pojemności, kartą ATI Mobility Radeon HD3470, WiFi i kamerką internetowę, ale w tym modelu nie to jest najważniejsze. Poza najładniejszym designem, różnymi wzorami harmonizującymi z każdą barwą, oraz myszką w tym samym kolorze, te laptopy… pachną! Zapachy dostosowane są do kolorów każdego z modeli: różowego Floral Blossom, czarnego Musky Black, zielonego Morning Dew i niebieskiego Aqua Ocean. Trudno ocenić, jak długo utrzymuje się zapach, ale to na pewno nowość, która może zainteresować wiele klientek, bo dzięki takiemu rozwiązaniu mogą lepiej wyrazić swoją osobowość.
Tagi: Asus Dell laptop notebook