Każdego dnia powstają nowe serwisy internetowe, bo bariera wejścia do sieci nie jest duża. I mimo nasycenia różnymi serwisami oraz treściami dla kobiet wciąż znajdzie się miejsce dla nowych graczy. Z takiego założenia wyszli Axel Springer Polska, który w grudniu uruchomił we współpracy z zagranicznym serwisem AuFeminin.com polską wersję portalu kobiecego oFeminin.pl, oraz o2.pl uruchamiając na kobiec listopada br. serwis Klientki.pl, gdzie uzytkowniczyki będą mogły dzielić się swoją wiedzą udzielając porad.
Jak podaje wydawca pierwszego z serwisów, kobiece portale uruchomione pod marką uFeminin w Europie notują miesięcznie ponad 20 milionów unikalnych użytkowniczek i 300 milionów odsłon, a we Francji, Włoszech, Niemczech, Hiszpanii, Belgii i Szwajcarii są na pierwszym miejscu rankingów oglądalności serwisów dla kobiet. W Polsce serwis oFeminin.pl ma być kierowany do nowoczesnych i dynamicznych kobiet, świadomych konsumentek, które interesują się nowościami i podążają za światowymi trendami. Partnerstwo z międzynarodową marką ma zapewnić oFeminin.pl dostęp do ekskluzywnego i drogiego w pozyskaniu kontentu m.in. relacji i zdjęć ze wszystkich najważniejszych pokazów mody w Europie. Jednak na pierwszy rzut oka w serwisie jest wszystko to, co oferują inne serwisy kobiece, czyli działy Moda, Uroda, Ciąża i dziecko, Fitness i zdrowie, Miłość, Kuchnia, Testy i quizy, Horoskop dzienny. A przecież nie tylko tym interesują się nowoczesne kobiety. Brak informacji o finansach czy technologiach dla kobiet, sztuce, gospodarce, polityce stawia kobietę w świetle jedynie konsumentki. Do ciekawostek należą narzędzia interaktywne typu wirtualny stylista z bazą fryzur, makijaży i dodatków. Serwis ma sprzyjać też budowaniu więzi poprzez uczestniczenie w społeczności. Użytkowniczki będą mogły dyskutować na forach, wysyłać sobie prywatne wiadomości, a także zakładać własne albumy zdjęciowe i blogi. To drugi taki projekt Axel Springer Polska skierowany do kobiet, po serwisie wspodnicy.pl.
Axel od razu wdrożył rozwiązania dla reklamodawców oferując im niestandardowe formaty reklamy zintegrowane z serwisem, dopasowujące wygląd portalu do wizualizacji zamówionych przez partnera.
Inna koncepcja serwisu przyświecała o2.pl. Użtkowniczki klientki.pl to także mają być konsumentki, jednak nie wyłącznie obracające się wokół mody i urody, bowiem w serwisie przewidziano, że panie będą chciały podzielić się spostrzeżeniami na temat technologii, samochodów, komputerów, a także muzyki, filmu i książki. Jednak po pierwszych dniach funkcjonowania serwisu nie widać w nim jeszcze zwiększonego ruchu lub też nie widać po użytkowniczkach wielkiej chęci dzielenia się zarówno opiniami o produktach i usługach, jak i poradami.
O2.pl również zauważyło, że na kobietach da się zrobić dobry interes, bo stworzyło też sieć reklamową AdKobieta, z początku obejmującą 16 serwisów. Ma się ona opierać na niewyłącznej sprzedaży powierzchni reklamowych w serwisach typowo kobiecych. Lepsze targetowanie komunikacji promocyjnej do kobiet jest zauważanym na rynku trendem, który zapoczątkowała Agora ze spółką GlossyMedia, a który na pewno będzie rozwijany. Najwyższa pora!
Tagi: Internet serwis
2 komentarzy
Cieszę się, że MarketingKobiet.pl jest miejscem, z którego mozna się się dowiedzieć o nowych projektach, produktach i kampaniach skierowanych do kobiet.
Jeśli chodzi o ofeminin.pl i Axel Springer, to każda tego rodzaju duża firma podejmuje decyzje, które mają wykorzystać potencjał zbudowany już wcześniej, aby uzyskać efekt synergii i skali. Projekt ma być efektywny ekonomicznie, a aby taki był musi być zaakceptwany przez odiorcę końcowego. Zatem nie dziwię się temu, że projekt został wdrożony w Polsce, skoro w innych krajach się sprawdzał. Ba, nawet dziwię się, że nie został ów wdrożony wcześniej, przed autorskim wpodnicy.pl, które sobie dość dobrze radzi. Co do popularyzacji tego serwisu, to sądzę, że jeszcze zobaczymy działania promocyjne nastawione na zwiększenie odiwedxzalności serwisu i lojalizację użytkowników. Natomiast z roku na rok będzie ich coraz trudniej pozyskać, bo coraz więskza liczba serwisów walczy o czas usera. Jeśli w 2008r. zarejestrowano w Polsce ponad 700 tys. domen internetowych, co stanowiło 100% wzrost wszystkich domen zarejestrowanych w Polsce w ogóle, to walka o percepcję będzie coraz trudniejsza.
ofemini.pl pierwszy raz o nich usłyszałam tutaj. Po kilku sekundach na tym serwisie stwierdzam sieczka jak na większości portali wydawanych przez dużych graczy. Czy nie lepiej jest kupić istniejący już serwis typu Female.pl gdzie jak mniemam mały wydawca stara się o zapewnienie jak najlepszej zawartości.
Co do oglądalności tego serwisu nigdzie ich nie widze.