Siermiężność rodzimych reklam proszków do prania nie przemija od wielu lat, mimo, że miliony słów już wypowiedziano na temat ich nudnej konstrukcji. No może za wyjątkiem przełomowej kampanii „Ociec prać”. Od tamtej pory Dosia próbowała zmienić chociaż grupę docelową, pokazując facetom, że sami mogą zadać o swój schludny wygląd, a zrobienie prania nie wymaga wielkiej filozofii. Cała reszta to sztampa z kurą domową (i niech nie kojarzy się kura domowa z osobą w wieku średnim, bo to dotyczy mentalności, a nie metryki), ubolewającą z empatycznym wyrazem twarzy, że mąż znów ubrudził koszulę lub rozlał sos na obrus, a dzieci ubrudziły wszystko inne.
Trzeba przyznać jednak, że niektóre z reklam kierowane są do nowoczesnych, niezależnych kobiet, które od życia chcą czegoś więcej, niż znoszenia w pokorze złego wyboru partnera życiowego i nie do końca tak, jak się chciało wychowanych dzieci. Ale tylko pozornie. Bo taka na przykład reklama Perwollu usiłuje wtłoczyć kobiecie do głowy, że nie będzie atrakcyjna w oczach mężczyzny, jeśli nie upierze odzieży z użyciem tego produktu. Szybko okazuje się, że i tak nie ma się po co starać, bo bohater męski, choć wyglądający całkiem do rzeczy, okazuje się być niezbyt rozgarnięty, bo mogąc skomplementować i zadowolić obie kobiety, łagodząc wcześniej wywołaną zazdrość, komplemetuje Perwoll. Żałosne.
Dlatego wielkim zaskoczeniem, jakże pozytywnym, jest dla mnie włoska reklama proszku Coloreria. Kobiety, które dość mają niechlujstwa swojego partnera, jego przekonania, że jest bogiem, mimo, że nie reprezentuje sobą większego poziomu, mogły pokochać ten spot. Przedstawia dokładnie taką sytuację z dnia codziennego, jakiej już mają po czubki. A rozwiązanie problemu kiepskiego modelu staje się takie proste przy użyciu fantastycznego proszku Coloreria. Która z nas by nie chciała prać proszkiem, który szybko zmienia go na lepszy model?
Reklama budziła kontrowersje z uwagi na kwestie rasowe, dostępna wciąż na stronie www.coloreria.it No i – rzecz jasna – na youtube.
Tagi: mężczyzna proszek telewizja