Rzadko poruszam tematy związane ze skierowanymi do kobiet produktami kosmetycznymi czy odzieżą, bo poza tym, że zmienia się skład kosmetyków, czy krój stroju, to wiele innowacyjnego w marketing do kobiet nie wnoszą. Nawet jeśli pole do popisu by się znalazło, choćby w tak banalnych rozwiązaniach jak tusz do rzęs na dwa kliknięcia, na który wciąż czekam. Jak się spojrzy na kreacje marketingowe, to odnosi się wrażenie, że wszystkie są jeśli nie takie same, to co najmniej podobne. Rzadko trafia się coś oryginalnego i wyróżniającego się na tle reklamowej papki kosmetyków i ubrań dla kobiet.
Dlatego opracowana w 2008 roku przez austriacki oddział TBWA reklama lakieru do paznokci Nivea Calcium Power tak bardzo przyciąga wzrok. Wywołuje niedowierzanie, ale i uśmiech. A sugestywna kreacja, nawet chęć zakupu.
Użycie hiperboli w reklamie, bo przecież żaden lakier do paznokci nie jest w stanie tak wzmocnić paznokci, by te wygrały z twardym metalem puszki, wzmacnia przekaz reklamowego copy ‘For extra strong, extra long nails’.
Ciekawostką jest, że można twórcom tej reklamy zarzucić plagiat, gdyż 2 lata wcześniej na szwedzkim rynku pojawiła się podobna, stworzona przez Ogilvy & Mather dla Friggs Nutri Cosmetics z użytym wówczas sloganem: Nutritional Supplement for Hair, Skin and Nails. Co niestety umniejsza oryginalność reklamy lakierów Nivea, mimo, że jest ona o wiele lepiej znana w światku marketingowo-reklamowym.
Tagi: lakier paznokcie