Z roku na rok notuje się na świecie coraz więcej przypadków anoreksji. Co więcej ? zaczynają na nią zapadać nie tylko kobiety, a liczba chorych rośnie wraz ze wzrostem dobrobytu. W Stanach szacuje się, że chorych na anoreksję jest 8 mln ludzi, z czego 90% stanowią dziewczęta. Zapatrzeni w USA Polacy stale gonią za amerykańskimi wzorcami i bezkrytyczni są także w tym przypadku – bo co setna młoda Polka ma problemy z zaburzeniami jedzenia. Za granicą robi się bardzo ciekawe kampanie uświadamiające ten problem.
Szwedzi zrobili ponad rok temu coś takiego najpierw w swoim języku, a potem dodali napisy po angielsku:
Nie można nie ulec złudzeniu, że jest to pomysł podkradziony z poniższego spotu z 2005 roku:
Można też robić mniej drastyczne spoty: jak ten holenderski będący projektem wykonanym w szkole reklamy przez studentów 1 roku w 2006 roku.
Jednak takie obrazy subtelnie przedstawiające problem najwyraźniej się nie sprawdzają. Doskonale o tym wie król shockvertisingu – Olivier Toskani, który na zamówienie włoskiego domu mody Flash&Partners, stworzył w 2007 roku kreację do kampanii przeciw anoreksji, pod szyldem marki Nolita. Przedstawiona w nich naga, wówczas 27 letnia, modelka Isabelle Caro cierpiała na anoreksję od 15 lat i ważyła tylko 31 kg.
Kampania była realizowana na billboardach, w ogłoszeniach prasowych. Powstała też strona internetowa www.nolita.it.
Dzisiaj na tej stornie nie widać śladu po tej kampanii. Czyżby nie sprzyjała sprzedaży odzieży? Warto wiedzieć, że osobom cierpiącym na anoreksję jest stale zimno. Może zatem trzeba było pokazać, jak wiele ubrań chora na anoreksję musi na siebie założyć, żeby po pierwsze się ogrzać, a po drugie by wyglądać w miarę normalnie.
Tagi: anoreksja kampania reklama