Około 65% dorosłych Amerykanów twierdzi, że nie mogą żyć bez dostępu do Internetu, a prawie połowa kobiet (46 % vs 30% mężczyzn) przyznaje się, że na okres dwóch tygodni prędzej zrezygnuje z seksu, niż z surfowania po Internecie. Tak wynika z badania ‚Internet Reliance In Today’s Economy’ przeprowadzonego przez Harris Interactive na zlecenie Intel Corporation. Wśród kobiet taką deklarację złożyło 52% respondentek w wieku 35-44 lata oraz 49% w grupie wiekowej od 18 do 34 lat. Mężczyźni nie tak chętnie zrezygnowaliby z seksu. Co ciekawe, duży odsetek kobiet (61%) zrezygnowałby także z oglądania telewizji na 2 tygodnie, niż z Internetu przez tydzień.
Badanie dowiodło, że dorośli Amerykanie prawie jednogłośnie uznają dostęp do Internetu niezwykle istotny w codziennym życiu. Ponad 90% badanych uważa, że Internet czyni ich życie lepszym, a z pewnością łatwiejszym. Większość z respondentów traktuje Internet w dzisiejszej gospodarce jako podstawowe narzędzie do zarządzania finansami osobistymi , poszukiwania najlepszych ofert w czasie robienia zakupów w sieci czy poszukiwania informacji o promocjach i rabatach. Ponadto Internet pomaga zarządzać finansami i obniżyć koszty. Aż 87% twierdzi, że dostęp do Internetu pomógł im zaoszczędzić pieniądze. Wśród tych osób:
- 84% badanych potwierdza, że oszczędza pieniądze porównując ceny w Internecie i znajdując najlepsze oferty przed podjęciem decyzji zakupowej.
- 66% respondentów zaoszczędziło pieniądze robiąc zakupy on-line.
- 65% osób przyznało, że Internet pomógł im zaoszczędzić pieniądze, poprzez wyszukiwanie kuponów, zniżki i specjalnych promocji internetowych.
Aż 95% badanych uważa, że bardzo ważne lub wazne jest dla nich to, aby posiadać odpowiednie urządzenia pozwalające na korzystanie z Internetu, takie jak laptopy, smatfony lub inne mobilne urządzenia. Większość respondentów (82%) potwierdza, że pozwalają one być im na bieżąco z informacjami.
Większość Amerykanów (91%) uznała, że Internet ułatwił im funkcjowanie w przynajmniej jendym aspekcie ich życia. Wśród tych czynników znalazły się:
- 78% – możliwość pozostania w kontakcie z przyjaciółmi i rodziną
- 68% – łatwiejsze I skuteczniejsze robienie zakupów
- 47% – skuteczniejsze zarządzanie finansami dzięki bankowości i płatnościom interntowym
O badaniu: Badanie internetowe przeprowadzono w Stanach Zjednoczonych przez Harris Interactive dla Intel wśród 2119 dorosłych osób w wieku od 18 lat i starszych.
Tagi: Internet seks