Tylko 1/9 kobiet otwiera i czyta newslettery, co stanowi o dwa razy mniej niż w przypadku mężczyzn. Tak dowodzi firma Emailvision. Z ich obserwacji wynika, że nie tylko częściej pomijają maile reklamowe, ale także częściej rezygnują z ich subskrypcji.
Zgodnie z danymi firmy, na przełomie 2007 i 2008 roku, aż 17% kobiet nie chciało by zaśmiecano im skrzyknę i zrezygnowało z otrzymywania kampanii mailingowych. Mężczyznom trudniej przychodzi rezygnacja z obranej wcześniej drogi: tylko 7% z nich wypisuje się z subskrypcji. Przyznanie się do tego, że źle się wybrało newsletter byłoby pokazaniem, że działało się w sposób mało przemyślany, a mężczyźni nie lubią się do takich rzeczy przyznawać. Naturalnie powodów rezygnacji jest więcej i są w różny sposób tłumaczone. Najczęstszym jednak jest nieadekwatność treści do oczekiwań odbiorcy.
Dla 90% odbiorców ważna jest personalizacja. Ta też sprawia, że więcej e-maili reklamowych jest otwieranych i czytanych. Personalizowanie przesyłek zmniejsza chęć rezygnacji z subskrypcji. Szczególną popularnością cieszą się treści związane ze zniżkami i ofertami promocyjnymi. Zatem różnicowanie jej ze względu na płeć ma kolosalną przyszłość.
Tagi: mailing newsletter