W czwartek, 2 lutego, upłynął termin nadsyłania zgłoszeń do konkursu, w jakim można było wygrać jeden z trzech egzemplarzy nowej na polskim rynku książki o marketingu kobiecym ‚Zakupy na obcasach’ autorstwa Jane Cunningham i Philippy Roberts. Aby ją zdobyć, wystarczyło napisać krótką wypowiedź definiującą pojęcie gender marketingu oraz być zarejestrowanym subskrybentem newslettera MarketingKobiet.pl.
Fundatorem nagród w konkursie jest Wydawnictwo PWN.
Dostaliśmy aż 35 odpowiedzi. Jury złożone z przedstawicieli Fundatora nagród oraz mojej osoby, nie miało prostego zadania, aby wyłonić te zwycięskie. W tym celu zastosowaliśmy następujące kryteria wyboru odpowiedzi:
- pełne określenie działań marketingowych, nieograniczające się jedynie do komunikacji marketingowej lub też do produktu, ale przedstawiające również pozostałe bardzo istotne składowe,
- kreatywność i forma wypowiedzi,
- przedstawienie dodatkowych informacji uzupełniających definicję.
Wybraliśmy następujące wypowiedzi, a tym samym Zwycięzców konkursu:
1. Pani Katarzyna z Warszawy, alias: dudek_k, odpowiedź:
‚Od zarania dziejów świat tak jest ułożony,
Że na grupę kobiet i mężczyzn został podzielony.
Nic więc też dziwnego, że został zdefiniowany
Również marketing do konkretnej płci skierowany.
I by wpłynąć na kobiece do zakupów chęci,
Gender marketingiem sprzedawca i producent nęci.
By się dobrze orientować w tej strategii nowej,
Dodaj ‚Zakupy na obcasach’ do lektury obowiązkowej.’
2. Pan Bartłomiej z Łodzi, alias: abathur, odpowiedź:
‚Najprostsza definicja gender marketingu mówi, że jest to marketing ukierunkowany na płeć. Założenia są dość oczywiste – kobiety i mężczyźni różnią się i różnice te widać również w sposobie podejmowania decyzji, w tym decyzji zakupowych. Dlatego aby marketingu był bardziej efektywny (a niekiedy i efektowny) powinien wykorzystywać narzędzia i metody uwzględniające specyfikę płci. Działania te mają na celu nie tylko sprzedaż produktu/usługi, ale również jej stworzenie w taki sposób, aby jak najlepiej zaspokajała potrzeby danej płci. Tyle z teorii.
W praktyce bardzo często oznacza to nastawienie na marketing skierowany do kobiet (niejako w opozycji do ‚tradycyjnego’ = ‚męskiego’ marketingu) i w prostej linii wynika ze zmian społecznych, w tym równouprawnienia kobiet oraz wzrostu zamożności (i podejmowaniu samodzielnych decyzji zakupowych) przez płeć piękną.’
3. Pani Ada z Katowic, alias: antystart, odpowiedź:
‚Gender marketing – działania marketingowe tworzone i realizowane ze szczególnym uwzględnieniem płci odbiorców, do których są kierowane. Powstał w wyniku analiz rozbieżności, którymi kierują się ludzie podczas podejmowania decyzji nabywczych. Różnice te są inne dla kobiet i mężczyzn oraz odgrywają znaczącą rolę w strategii sprzedaży i działań marketingowych.
Nie uwzględnianie czynnika płci może powodować brak lub słabe zainteresowanie produktem, gdyż nie będzie on odpowiednio skutecznie przemawiał do grupy docelowej.’
Mamy nadzieję, że ‚Zakupy na obcasach’ będą dla wszystkich interesującą lekturą pogłębiającą wiedzę o marketingu skierowanym do kobiet.
Serdecznie gratuluję Zwycięzcom i zapraszam wszystkich do odwiedzania MarketingKobiet.pl.
Nagrody zostaną przesłane przez Fundatora, Wydawnictwo PWN.
Tagi: konkurs książka zakupy