Zawsze za niestosowne uważałam wykorzystywanie roznegliżowanych kobiet do promocji produktów kompletnie nieuzasadniających użycie ich wizerunku. Pamiętam, że w latach 80-tych i 90-tych było powszechne robienie kalendarzy z „gołą babą” na traktorze, wózku widłowym, przy snopowiązałce, w ciężarówce, itd. Rozumiem, że w branży motoryzacyjnej to już standard lansowany od lat i rozumiem, że w zakładach mechaniki samochodowej musem jest powieszenie takiego kalendarza, żeby chłopaki mieli na co popatrzeć w przerwach na papierosa. Ale wykorzystanie seksownych, kuszących wdziękami kobiet do promocji produktów domu pogrzebowego jest? hm pomieszaniem odwagi z bezczelnością, śmiałości z profanację, błyskotliwego pomysłu z kiczem, kipiącej energii życiowej z zimną śmiercią. A może należy to uznać za przejaw dobrego poczucia humoru (a nie złego poczucia smaku)?
W taki sposób włoski ? czyli bardzo związany z religią katolicką ? dom pogrzebowy Cofani Funebri, promuje swoje trumny. Co więcej część z tych trumien ma kobiece imiona. Zastanawiam się kto jest głównie klientem tego przybytku? Mężczyźni chowający swoje żony i liczący na to, że w czasie załatwiania formalności pogrzebowych napotkają taką uroczą i powabną dziewczynę? A może temperamentne Włoszki spełniają ostatnią wolę swoich partnerów lub z nostalgią wspominające czasy, w których same były takie pociągające z przyjemnością wydają pieniądze na pochówek właśnie tam, gdzie promuje się kobiece piękno (nawet jeśli kontrowersyjnie)?
To nie jedyny produkt, w jakim wizerunek włoskich seksbomb jest wykorzystany do uprawiania tego zastanawiająco dyskusyjnego „marketingu”. Firma ma w swoim portfolio gadżety reklamowe, które można zamawiać: zapalniczki w kształcie trumien, popielniczki, koszulki screensavery i kalendarze. Te ostatni robi już od kilku lat i muszą się cieszyć popularnością, skoro rokrocznie jest wydawana nowa seria. Tegoroczna jest bardzo atrakcyjna.
Kalendarz można zamówić na stronie: www.cofanifunebri.com za cenę 9,30 €, dodatkowa opłata za przesyłkę wynosi 2,70 €. Dobrym pomysłem wykorzystanym na stronie jest to, że miesiące, które nie minęły nie są widoczne. Kto chce więc obejrzeć wszystkie modelki od razu musi rozważyć zamówienie produktu.
Przez tych parę lat, od kiedy kalendarze w ofercie domu pogrzebowego są dostępne, poprawiła się ich jakość. To projekty sprzed paru lat. Czyż nie przypominają trochę tych, które wciąż można zastać w Polsce w zakładach mechaniki samochodowej?
Tagi: seks seksbomby shockvertising śmierć trumna Włochy