Wszyscy się mierzymy z ubiegiem lat i każdy z nas kiedyś będzie leciwy. Dlatego irytuje mnie brak szacunku do osób starszych i niezmiennie zadziwia bezkrytyczny kult młodości. Zwłaszcza w marketingu. Oczywiście – młodość ma swoje prawa i wiele jej się należy, ale deprecjonowanie osób 50 plus jako klientów ma małe uzasadnienie. Jeśli nie można przekonać do tego marketerów z poziomu ich postaw, to niech przemówią doń uzasadnienia ekonomiczne. Seniorzy to bowiem osoby, które dysponują coraz większym budżetem domowym i wydają bardzo dużo: na siebie, na swoje marzenia, na przeukochane wnuki, często jeszcze na swoje dzieci. Znamienne jest, że banki, które jako pierwsze ze wszystkich sektorów na rynku dowiadują się, jakie grupy klientów mają pieniądze, a jakie niekoniecznie, również jako pierwsze na rynku polskim zauważają klienta 50 plus i kierują doń swoją ofertę, by szybko go złapać. Co więcej polskie banki widzą, że kobiety z tej grupy wiekowej mogą być świetnym usługobiorcą. Reakcje innych branż, do których wiadomość o pieniądzach seniorów dociera z dużym opóźnieniem, są niezwykle powolne.
Po mBanku kierującym swoje usługi dla seniorek, Bank Pocztowy w bardzo sympatyczny sposób zaczął promować konto Nestor, kierując swoją ofertę do starszych pań. Co więcej, zdobywając wyróżnienia Rzeczpospolitej oraz Polska The Times na najlepsze rachunek dla seniorów, doskonale Bank wykorzystuje tę informację, która dodaje mu większej wiarygodności i splendoru w oczach osób niekoniecznie zachwycających się Internetem, a wychowanych na mediach prasowych. Usługa faktycznie jest skrojona na miarę osób starszych, a takie unikalne na rynku usługi, jak bezpłatne przyniesienie przez pracownika banku gotówki do domu, może być faktycznie wyróżnikiem wśród innych tego rodzaju rachunków bankowych.
Bank Pocztowy generalnie zauważa kobiety jako potencjalnie klientki, co bardzo się chwali. Reklama ze stycznia 2010 może nie jest wybitnie błyskotliwa, ale jej twórcy przedstawiają to, co dla kobiet jest bardzo typowe – naturalne i niewymuszone rekomendowanie produktu innym osobom.
Bar
Rok wcześniej Bank Pocztowy kierował swoją ofertę do młodych i aktywnych kobiet. Można było zrobić tę reklamę nieco lepiej dostosowaną do kobiecych kanonów komunikacji, ale nie ma się co czepiać. To i tak jako duży plus trzeba uznać, że Bank Pocztowy kieruje ofertę do kobiet. Wiele innych firm nawet tego jeszcze nie potrafi.
Tagi: bank konto senior