W serwisie eMarketer.com pojawiły się wyniki badania przeprowadzonego w marcu br przez agencję Q Interactive, a dotyczącego targetowania komunikatów i ofert do kobiet. Otóż okazuje się, że kobiety bardzo pozytywnie odnoszą się do takich działań i z chęcią widziałyby ich więcej. Zdecydowana większość badanych amerykańskich internautek wyraziło chęć otrzymywania lepiej dopasowanych ofert od znanych marek. Prawie 2/3 z nich pozytywnie wyraziło się o prezentowaniu im w sieci reklam dobrze dopasowanych do ich potrzeb, podczas gdy tylko 10,8% podeszło do tego pomysłu sceptycznie.
Kobiety stają się mniej podejrzliwe względem reklam w sieci i same wyszukują informacje o markach. Ponad połowa z nich chce budować z nimi relacje, wierząc, że zaufanie może być istotnym czynnikiem wpływającym na lepsze dopasowanie do nich ofert. Prawie 2/5 internautek uznało marki za dobrych partnerów, którzy przekazują im istotne i potrzebne informacje, a 1/5 przyznała, że komunikacja marek dotycząca produktów i ofert jest szczera i otwarta. Aby uzyskać taką relację z kobietami, marki kierując oferty do nich powinny położyć nacisk na dostarczenie wartościowych informacji.
Ponadto, zwykło się uważać, że to kobiety głównie są zainteresowane promocjami i wyprzedażami, ale w sieci niekoniecznie ma to zastosowanie. Obniżki cenowe i oferty specjalne przyciągają klientów obojga płci z porównywalną siłą.
Tagi: Internet oferta