Kobiety częściej przekazują w SMS-ach emocje, a mężczyźni używają ich do bardziej pragmatycznych celów. Panie (63%) chętniej niż panowie (45%) wysyłają SMS-y Premium, aby wspierać akcje charytatywne, co nie powinno nikogo dziwić, bo kobiety ze swoją wizją tworzenia lepszego świata dla każdego zawsze poświęcały dużo czasu i środków, by uczynić go lepszym miejscem. Panie dominują też wśród uczestników konkursów audio-tele, quizów, oraz głosowań w programach telewizyjnych, radiowych oraz internetowych – takie są ustalenia z raportu ‘Komunikacja SMS w Polsce 2012’ przygotowanego przez Platformę SerwerSMS.pl.
Kobiety bardziej, niż mężczyźni, są zainteresowane otrzymywaniem SMS-ów o promocjach w sklepach i punktach usługowych. Chęć otrzymywania takich komunikatów wyraziła co trzecia uczestniczka badania ‘Komunikacja SMS w Polsce 2012’. Jeśli chodzi o poszczególne kategorie produktów i usługi, to największa różnica ujawnia się w zainteresowaniu kobiet i mężczyzn otrzymywaniem informacji z promocjami na usługi kosmetyczne i fryzjerskie (52% do 32%). W przypadku branży odzieżowej SMS-y o promocjach i specjalnych ofertach chciałoby otrzymywać 82% kobiet i 50% mężczyzn. Również więcej pań, niż panów (odpowiednio 40% i 32%), wyraziło zainteresowanie otrzymywaniem specjalnych ofert od restauracji i kawiarni w formie SMS-a. Uczestniczki badania Platformy SerwerSMS.pl chciałyby ponadto otrzymywać SMS-em oferty dotyczące edukacji (23%), a także z branży rozrywkowej i kulturalnej (51%).
Natomiast dużo więcej mężczyzn, niż kobiet, przejawia zainteresowanie SMS-ami informującymi o promocjach na sprzęt AGD/RTV (odpowiednio 50% i 26%) oraz wycieczki (29% do 24%).
-Kobiety poprzez swoją otwartość na nowe technologie i szerokie zainteresowania są grupą, która napędza ruch SMS-ów w Polsce. Krótkie wiadomości tekstowe panie wykorzystują zarówno do wyrażania emocji jak i do poszukiwań wyjątkowych ofert np. np. na usługi kosmetyczne lub fryzjerskie. Z naszych doświadczeń wynika, że najmilej widziane przez kobiety są SMS-y z rabatami na konkretną usługę lub produkt. – powiedział Artur Sadowski, Menadżer ds. Rozwoju, Platforma SerwerSMS.pl.
Z badań przeprowadzonych przez Polskie Badania Internetu (PBI) wynika, że smartfony nie są wykorzystywane w identyczny sposób przez kobiety i mężczyzn. Panie najczęściej wysyłają sms-y i dzwonią (97%), co znaczy, że używają smartfonów tak, jak tradycyjnych telefonów. Nieco rzadziej smartfon wykorzystywany jest do robienia zdjęć (84%) oraz jako urządzenie do korzystania z Internetu (83%). Dla mężczyzn smartfon służy przede wszystkim do robienia zdjęć (92%), a w drugiej kolejności do wysyłania smsów (89%). Trzecie najpopularniejsze wykorzystanie to przeglądanie Internetu (87%), dopiero w dalszej kolejności mężczyźni wykorzystują je jak tradycyjny telefon – do dzwonienia (77%).
Badania Ericsson Consumer Lab wskazują, że kobiety, które od lat są intensywnymi użytkowniczkami telefonów komórkowych, wyprzedzają mężczyzn pod względem zachowań związanych z używaniem smartfonów. Częściej niż mężczyźni korzystają z usług mobilnych na smartfonach. Jednocześnie okazuje się, że skali globalnej używają usługi SMS aktywniej, niż panowie. Najaktywniejsze w wysyłaniu wiadomości tekstowych są Rosjanki, Egipcjanki i Turczynki.
O badaniu ‚Komunikacja SMS w Polsce 2012′
Badanie ‚Komunikacja SMS w Polsce 2012′ zostało przeprowadzone w dniach 2 lipca 2012 – 31 sierpnia 2012 metodą CAWI. Respondenci wypełniali anonimowo ankietę zamieszczoną w serwisie internetowym. Celem badania było zdobycie wiedzy na temat stosunku Polaków do komunikacji mobilnej. Ankietę wypełniło 3 122 respondentów powyżej 18. roku życia.
Tagi: smartfony SMS