Badanie przeprowadzone przez NBC Universal’s Oxygen Media na próbie 1.605 kobiet wykazało, że panie potrafią się silnie uzależnić od serwisów społecznoścowych. Jednocześnie potrafią wykazywać się dość daleko idącą lekkomyślnością w zamieszczaniu wrażliwych danych w serwisie społecznościowym. Aż 40% kobiet posiadających konto na Facebooku jawnie mówi o sobie, że jest uzależniona od korzystania z niego, a dla 34% zajrzenie do serwisu jest pierwszą rzeczą, którą robią po przebudzeniu, zanim jeszcze pójdą się myć lub się ubiorą! Co czwarta z użytkowniczek w wieku 18-34 lata budzi się w nocy, żeby sprawdzić co nowego się dzieje, a 37% zasnęło korzystając z Facebooka przy pomocy urządzeń mobilnych, co może i nie jest aż tak złe, jakby zasnęły przy komputerze – można zakładać, że przynajmniej leżały wtedy w łóżku. Nie ma danych porównujących, jak te proporcje wyglądają u mężczyzn, ale i tak można założyć, że są wysokie.
Badanie wskazało także na dużą niefrasobliwość kobiet w zamieszczaniu prywatnych danych wraz z jednoczesną sporą świadomością, że materiał raz zamieszczony w serwisie społecznościowym może stać się już na zawsze nieśmiertelnym.
Przykładem takich kontrastujących do przekonań zachowań jest choćby to, że 63% kobiet poszukuje poprzez serwisy ofert pracy, ale jednocześnie 42% z nich nie ma problemu w zamieszczaniu swoich fotek wykonanych w stanie nietrzeźwości, a 32% zamieszcza zdjęcia przedstawiające je w czasie wykonywania przed obiektywem nieprzyzwoitych gestów. Każda rozsądna kobieta wie, że tego rodzaju materiał zdjęciowy będzie zniechęcał pracodawcę do złożenia oferty pracy takiej kandydatce. Jednak magia komunikacji przez serwis społecznościowy sprawia, że wiele z nich najwyraźniej o tym zapomina. Jak również i o tym, by nie podawać niektórych wrażliwych danych:
- 56% użytkowniczek Twittera podaje do jawnej wiadomości, gdzie aktualnie się znajdują.
- 53% kobiet pisze o swoich osobistych problemach
- 85% uważa, że nie ma problemu w zamieszczeniu w serwsie społecznościowym zdjęć z randki
- 79% potrafi zamieścić zdjęcia, na których całują się z chłopakami
- 73% nie widzi nic niestosownego w zamieszczeniu zdjęć z imprezy panieńskiej
Na szczęście badanie wykazuje, że są jeszcze jakieś nadzieje dla kobiet, bo część z nich ma świadomość, że nie wszystko nadaje się do Facebooka.
- 54% młodych kobiet w wieku 18-24 lat, nie ufa na tyle Facebookowi, aby zamieszczać weń prywatne dane o sobie
- 72% kobiet w tej grupie ma świadomość, że cokolwiek znajdzie się na Facebooku, będzie mogło przetrwać wieczność
- 89% młodych kobiet wie, że nie wszystkie materiały wykonane w czasie gorących nocy powinny trafić do Facebooka. Niestety nie robią tego ze zdroworozsądkowego instynktu samozachowawczego, ale z powodu obawy przed tym, że rodzice mogliby to zobaczyć. Dobrze zatem, że instytucja rodzica wciąż dobrze się sprawdza jako naturalny hamulec dla lekkomyślnego zamieszczania danych mogących stać się przyczyną przyszłych kłopotów.
Tagi: Facebook uzależnienie