Kiedy sięgałam po książkę ‘Kobiety i ich wpływ na biznes’ spodziewałam się, że będzie to pełne danych liczbowych i statystycznych opracowanie, opisujące fakty związane ze zmianami ról kobiet w gospodarce i biznesie. Sądziłam, że z tego powodu może być trochę trudna do przebrnięcia. Szybko się okazało, że się myliłam. Autorki Avivah Wittenberg-Cox i Alison Maitland postarały się o przekazywanie mnóstwa różnych danych w przyjazny i ciekawy sposób. Dokonały wnikliwej analizy uczestnictwa kobiet w życiu gospodarczym opierając się o znane raporty i opinie autorytetów biznesu oraz bardzo bogatą literaturę. Dla kogoś, kogo przekonują argumenty liczbowe i kto lubi powoływać się na badania, książka będzie kopalnią wiedzy. Ale nie to stanowi jej najmocniejszy punkt. Poruszane są w niej aspekty funkcjonowania kobiet w biznesie, w firmach, w edukacji, na rynku konsumpcyjnym oraz rynku pracy. A oprócz przedstawiania faktów, każdy z rozdziałów zawiera wnioski i praktyczne zalecenia, które mogą pomóc przedsiębiorstwom w dostosowaniu się do stale rosnącej roli kobiet w biznesie, a dzięki temu w lepszym funkcjonowaniu. I tak można znaleźć w niej porady dotyczące rekrutacji kobiet, przyciągnięcia ich do firm, awansowania oraz stworzenia takich warunków pracy i rozwoju, które będą sprzyjały nie tylko lepszemu działaniu firmy, ale również w długim terminie – społeczeństwom. Autorki zauważają, że firmy już od wielu lat inwestują w naukę języków i kultury krajów BRIC posiadających duży potencjał wzrostu, ale wciąż nie inwestują w naukę kultury i języków połowy społeczeństwa ziemi, jakim są kobiety, coraz lepiej wykształcone i liczniej zaangażowane w sferę biznesu. Z książki można się dowiedzieć, w jaki sposób zrozumieć kobiety i zapoczątkować zmiany mające na celu promocję różnorodności płci oraz korzyści z niej wynikających. Każdorazowo za wskazówkami stoją argumenty przekonujące, że takie zmiany pomagające kobietom w zintegrowaniu się ze światem biznesu się opłacają. Lektura staje się bardzo dobrym poradnikiem, co odzwierciedla oryginalny tytuł książki: „Why women mean business”, a niestety jego polskie tłumaczenie gubi tę najbardziej przydatną dla czytelnika wywodzącego się z biznesu funkcję.
Książka w sposób bardzo wyważony podejmuje temat różnorodności płci i mimo przedstawiania faktów dowodzących, że kobiety wciąż pokonują bardzo trudną drogę w biznesie, to nie obwinia za to mężczyzn. Kładzie zaś nacisk na to, że obie płcie są tak samo ważne, choć dane wskazują, że nie zawsze równe.
Poza opisaniem znanych schematów pracy kobiet w biznesie, jak choćby ten, że od kobiet doń wchodzących wymagało się dostosowania do panujących męskich reguł, bo od lat przez mężczyzn tworzonych, autorki obalają też kilka mitów. Jednym z nich jest mit postępowych wobec kobiet warunków pracy w USA. To prawda, że w Stanach Zjednoczonych kobiety zaczęły dość szybko wchodzić w szeregi biznesowe. Ale to kraje europejskie zaczęły wieść prymat w stworzeniu im dobrych warunków do pracy. Gospodarka Stanów Zjednoczonych zdaje się zapominać, że kobiety dają życie innym ludziom i jeśli nie będą miały do tego dobrych warunków, rozwój demograficzny państwa będzie zachwiany. Okazuje się bowiem, że aż 49% Amerykanek zarabiających rocznie ponad 100.000 USD nie ma dzieci, a 43% nie jest też zamężna. Jednocześnie większość mężczyzn, którzy wspięli się na szczyty kariery, posiada żonę i dzieci i może cieszyć się udanym życiem rodzinnym. Droga kobiet na szczyty bardzo często jest samotna. Ku temu jest wiele powodów. USA zdają się być krajem mało przyjaznym kobietom, o czym mogą zaświadczać akie fakty, jak na przykład:
- W 65 krajach obowiązują regulacje przyznające ojcom płatne urlopy macierzyńskie lub rodzicielskie, USA takich regulacji nie posiada.
- W 107 krajach regulacje chroni prawo kobiet do karmienia dzieci piersią, USA takich regulacji nie posiada.
- W 137 krajach istnieje obowiązek udzielenia pracownikom płatnego urlopu, USA takiego nie przewiduje. Itp.
‘Kobiety i ich wpływ na biznes’ to książka po jaką warto sięgać wiele razy, bo może odpowiedzieć na wiele ważnych pytań lub co najmniej zapoczątkować proces pogłębiania wiedzy o współczesnych kobietach. To lektura, po jaką z powodzeniem mogą sięgać pracownicy naukowi, studenci, szefowie przedsiębiorstw, pracownicy działów marketingu, sprzedaży, rekrutacji i zarządzania kadrami. I każdy powinien znaleźć w niej coś dla siebie.
Teraz nadarza się okazja, aby wygrać jedną z dwóch egzemplarzy książki ‘Kobiety i ich wpływ na biznes’ oraz zniżki na zakupy w księgarni internetowej dlamarketera.pl.
Nagrody ufundowane są przez księgarnię internetową dlamarketera.pl.
Aby wygrać nagrodę, należy:
- podać 3 tytuły książek, które mogą pomóc kobietom w skutecznym prowadzeniu biznesu i uzasadnić każdy wybór maksymalnie trzema zdaniami.
- być zarejestrowanym użytkownikiem newslettera www.MarketingKobiet.pl
- być zarejestrowanym użytkownikiem newslettera www.dlamarketera.pl
Odpowiedzi proszę przesyłać w dniach 12 – 19 listopada 2012 na adres: konkurs.marketing@gmail.com
Szczegółowe warunki konkursu określa Regulamin Konkursu.
* * *
Regulamin konkursu książkowego ‘Kobiety i ich wpływ na biznes”
1. Organizatorem Konkursu Książkowego pod nazwą ‘Kobiety i ich wpływ na biznes’ są Serwisy internetowe www.MarketingKobiet.pl oraz dlamarketera.pl zwane dalej łącznie Organizatorem.
2. Fundatorem Nagród jest właściciel serwisu dlamarketera.pl – firma Mix Marketera.
3. Uczestnictwo w Konkursie jest dobrowolne, a Uczestnik przystępując do Konkursu, akceptuje Regulamin Konkursu i wszystkie zawarte w nim postanowienia.
4. Aby wziąć udział w Konkursie, należy jednocześnie spełnić poniższe warunki:
4.1 Być zarejestrowanym użytkownikiem newslettera MarketingKobiet.pl.
4.2 Być zarejestrowanym użytkownikiem newslettera dlamarketera.pl.
4.3 Przesłać w dniach 12 listopada – 19 listopada 2012 r. e-mail na adres: konkurs.marketing@gmail.com ze zgłoszeniem konkursowym zawierającym:
i. Odpowiedź na zadanie konkursowe: Podaj 3 tytuły książek, które Twoim zdaniem mogą pomóc kobietom w skutecznym prowadzeniu biznesu. Uzasadnij każdy wybór maksymalnie trzema zdaniami.
ii. imię, nazwisko i miejscowość zamieszkania Uczestnika w Polsce.
iii. e-mail, pod jakim Uczestnik Konkursu zarejestrował się w newsletterze www.MarketingKobiet.pl i potwierdził rejestrację.
iv. e-mail, pod jakim Uczestnik Konkursu zarejestrował się w newsletterze dlamarketera.pl i potwierdził rejestrację.
5. Przystępując do konkursu i wysyłając e-mail opisany w pkt. 4.3. Uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych:
5.1.Uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez Organizatora Konkursu i Fundatora Nagród zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych, w celu organizacji i przeprowadzenia Konkursu.
5.2. Uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną przez Organizatora Konkursu i Fundatora Nagród. Dane są chronione zgodnie z ustawą z 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r. nr 101, poz. 926 ze zm.).
6. Podanie danych osobowych w Konkursie jest dobrowolne, lecz ich niepodanie uniemożliwia udział w Konkursie.
7. Zgłoszenia nie spełniające wymogów określonych w pkt 4, nie będą brane pod uwagę i nie wezmą udziału w losowaniu nagród.
8. Po przesłaniu zgłoszenia, Uczestnik Konkursu, nie może zgłaszać do niego poprawek. Pod uwagę brane będzie wyłącznie pierwsze zgłoszenie Uczestnika.
9. Przesyłając odpowiedź, Uczestnik oświadcza, że nadesłane dane nie naruszają dóbr osób trzecich oraz w przypadku wygranej wyraża zgodę na opublikowanie na stronach Serwisu imienia i inicjału nazwiska oraz miejscowości zamieszkania.
10. Zwycięzców konkursu wyłoni Jury składające się z przedstawicieli serwisów www. MarketingKobiet.pl oraz dlamarketera.pl na podstawie najtrafniejszej odpowiedzi na zadanie konkursowe, o jakim mowa w pkt. 4.3.i.
11. Dokonując wyboru Zwycięzców Jury będzie brało pod uwagę w szczególności następujące kryteria odpowiedzi na pytanie konkursowe, o jakim mowa w pkt. 4.3.i.
11.1. Poprawność odpowiedzi.
11.2. Formę i kreatywność
12. Nagrodami w Konkursie są:
12.1. 2 egzemplarze książki „Kobiety i ich wpływ na biznes” autorstwa A.Wittenberg-Cox, A. Maitland, za zajęcie miejsca pierwszego i drugiego.
12.2. 3 kupony rabatowe uprawniające do 10% dodatkowej zniżki na zakupy w sklepie dlamarketera.pl. Kupon rabatowy będzie ważny przez 3 miesiące od dnia rozstrzygnięcia konkursu. Rabatem nie będą objęte tytuły książek już uczestniczące w promocjach czy akcjach specjalnych, o ile mają już naliczone wyższe niż 10% upusty od standardowych cen księgarni. Kupony będą nagrodami za zajęcie miejsc pierwszego, drugiego i trzeciego.
13. Organizator do dnia 25 listopada 2012 roku opublikuje na stronach serwisów www.Marketingkobiet.pl oraz dlamarketera.pl dane Zwycięzców Konkursu, tj. imię, inicjał nazwiska oraz miejscowość zamieszkania, i zawiadomi go pocztą elektroniczną o przyznaniu nagrody.
14. Zwycięzca w ciągu 5 dni od wysłania przez Organizatora powiadomienia zobowiązany jest przesłać zwrotnie pocztą elektroniczną wiadomość zawierającą dane umożliwiające przekazanie nagrody na terenie Polski. W przypadku braku takiej informacji, Jury wyłoni kolejnego zwycięzcę, zgodnie z zasadami o jakich mowa w pkt. 11.
15. Zwycięzca nie może przenieść praw do przyznanej mu Nagrody na osoby trzecie, ani otrzymać pieniężnego ekwiwalentu wartości nagrody.
16. Nagrody zostaną przesłane pocztą przez Fundatora.
Tagi: biznes konkurs książka