Nie minął jeszcze rok, od czasu, gdy rynku w Polsce ukazała się druga książka poświęcona kobiecej komunikacji, a już mamy w Polsce kolejną! ‘Zakupy na obcasach. Sekrety kobiecych motywacji’ to tłumaczenie wydanej w 2006 roku książki ‘Inside Her Pretty Little Head’ autorstwa dwóch Brytyjek: Jane Cunningham i Philippy Roberts. Wprowadzenie jej na polski rynek to nie lada wydarzenie, świadczące o tym, że zainteresowanie marketingiem skierowanym do kobiet stale i szybko rośnie w naszym kraju.
Książka, pomimo, że zawiera treści naukowe, jest napisana w sposób przystępny, dzięki czemu czyta się ją jak wciągającą beletrystykę. Prosto tłumaczy zasady kobiecego marketingu i przedstawia argumenty przemawiające za nim. Wiedza zawarta w tej pozycji jest podzielona na kilka części. Rozpoczyna się wprowadzeniem podstaw dotyczących biologicznych i psychicznych różnic przedstawicieli obu płci oraz typowych zachowań kobiet i mężczyzn wynikających z ukształtowania ról społecznych. Kolejna część dotyczy męskiego marketingu, co jest o tyle atrakcyjne, że poprzednio wydane w języku polskim książki nie poświęcają mu aż tak wielu stron (dlaczego marketing do mężczyzn to pleonazm wyjaśniałam parę miesięcy temu). Następna część książki poświęcona jest kobiecym kodom komunikacji, czyli przyczynom, dla których kobiety zachowują się w określony sposób, szczególnie zaś w sytuacjach konsumenckich. To wszystko prowadzi to podsumowań w formie praktycznych zaleceń kreowania skutecznej strategii marketingowej, której główną grupą docelową są kobiety.
Autorki książki są praktykami: wywodzą się z branży reklamowej i prowadzą firmę doradczą w zakresie działań marketingu do kobiet. Zatem w ich książce znalazło się dużo informacji przydatnych w codziennej pracy marketera. Silną stroną tego opracowania są licznie podawane przykłady działań rynkowych potwierdzające wykładaną teorię, dotyczące: wprowadzania produktów, innowacji w produktach, kampanii reklamowych czy konkretnych reklam.
Dość ciekawe, że autorki – podobnie jak Martha Barletta, czy nasze rodzime specjalistki z zakresu marketingu do kobiet – postanowiły poświęcić czas tej dziedzinie wskutek oburzenia związanego z mylnymi przekonaniami osób tworzących strategie marketingowe o tym, co kobiety jako konsumentki lubią, bądź nie. Mam nadzieję, że ta pozycja przyczyni się do zwiększenia wiedzy o planowaniu i realizowaniu działań marketingowych do kobiet wśród polskich marketerów. I że zainteresowanie kobiecym marketingiem nie będzie niedługo wynikało ze sprzeciwu wobec źle prowadzonych działań, ale z potrzeb rynkowych.
Gorąco polecam tę pozycję!
Na zachętę zapraszam do konkursu, w jakim można wygrać jedną z trzech ufundowanych przez Wydawnictwo PWN książek.
Aby wygrać nagrodę, należy:
- w 2 – 3 zdaniach napisać wypowiedź definiującą pojęcie: gender marketing.
- być zarejestrowanym użytkownikiem newslettera www.MarketingKobiet.pl
Odpowiedzi proszę przesyłać w dniach 24 stycznia – 2 lutego 2012 na adres: konkurs.marketing@gmail.com
Szczegółowe warunki konkursu określa Regulamin Konkursu.
* * *
Regulamin konkursu książkowego ‘Zakupy na obcasach’
1 Organizatorem Konkursu Książkowego pod nazwą ‘Zakupy na obcasach’ jest Serwis internetowy www.MarketingKobiet.pl zwany dalej Organizatorem.
2 Fundatorem Nagród jest Wydawnictwo PWN z siedzibą w Warszawie.
3 Uczestnictwo w Konkursie jest dobrowolne, a Uczestnik przystępując do Konkursu, akceptuje Regulamin Konkursu i wszystkie zawarte w nim postanowienia.
4 Aby wziąć udział w Konkursie, należy jednocześnie spełnić poniższe warunki:
4.1 Być zarejestrowanym użytkownikiem newslettera MarketingKobiet.pl.
4.2 Przesłać w dniach 24 stycznia – 2 lutego 2012 r. e-mail na adres: konkurs.marketing@gmail.com ze zgłoszeniem konkursowym zawierającym:
i. krótką wypowiedź (2-3 zdania) definiującą pojęcie ‘gender marketing’,
ii. imię, nazwisko i miejscowość zamieszkania Uczestnika w Polsce,
iii. e-mail, pod jakim Uczestnik Konkursu zarejestrował się w newsletterze www.MarketingKobiet.pl i potwierdził rejestracją.
5 Uczestnik jest zobowiązany wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych:
5.1 Uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez Organizatora Konkursu i Fundatora Nagród zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych, w celu organizacji i przeprowadzenia Konkursu.
5.2 Uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną przez Organizatora Konkursu i Fundatora Nagród. Dane są chronione zgodnie z ustawą z 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r. nr 101, poz. 926 ze zm.).
6 Podanie danych osobowych w Konkursie jest dobrowolne, lecz ich niepodanie uniemożliwia udział w Konkursie.
7 Zgłoszenia niespełniające wymogów określonych w pkt 4 nie będą brane pod uwagę i nie wezmą udziału w losowaniu nagród.
8 Po przesłaniu zgłoszenia Uczestnik Konkursu nie może zgłaszać do niego poprawek. Pod uwagę brane będzie wyłącznie pierwsze zgłoszenie Uczestnika.
9 Przesyłając odpowiedź, Uczestnik oświadcza, że nadesłane dane nie naruszają obowiązujących przepisów prawa, żadnych praw osób trzecich oraz zasad współżycia społecznego.
10 Przesłanie przez Uczestnika Konkursu wypowiedzi na pytanie konkursowe pkt. 4.2, jest równoznaczne ze złożeniem przez Uczestnika Konkursu oświadczenia, że wypowiedź ta jest wolna jest od praw i roszczeń osób trzecich oraz oświadczenia, że Uczestnik Konkursu ponosi odpowiedzialność z tytułu roszczeń osób trzecich, wynikających lub związanych z przesłaniem wypowiedzi na adres e-mail konkurs.marketing@gmail.com.
11 Przesyłając odpowiedź, Uczestnik oświadcza, że w przypadku wygranej wyraża zgodę na opublikowanie na stronach Serwisu imienia, aliasu adresu e-mailowego (bez podawania pełnego adresu e-mail), pod jakim Uczestnik jest zarejestrowany w newsletterze www.MarketingKobiet.pl, miejscowość zamieszkania oraz swoją wypowiedź w konkursie.
12 Nagrodami w Konkursie są trzy książki Wydawnictwa PWN pt. ‘Zakupy na obcasach. Sekrety kobiecych motywacji’ autorstwa Jane Cunningham i Philippy Roberts.
13 Trzej równorzędni zwycięzcy konkursu będą wyłaniani przez Jury składające się z Organizatora Konkursu oraz przedstawicieli Wydawnictwa PWN na podstawie najtrafniejszej odpowiedzi na pytanie konkursowe, o jakim mowa w pkt. 4.2.i.
14 Dokonując wyboru Zwycięzców Jury będzie brało pod uwagę w szczególności następujące kryteria odpowiedzi na pytanie konkursowe, o jakim mowa w pkt. 4.2.i.
14.1 poprawność odpowiedzi.
14.2 formę i kreatywność.
15 Każdy ze zwycięzców otrzyma jedną książkę Wydawnictwa PWN pt. ‘Zakupy na obcasach. Sekrety kobiecych motywacji’ autorstwa Jane Cunningham i Philippy Roberts.
16 Organizator do dnia 6 lutego 2012 roku opublikuje na stronie Serwisu www.Marketingkobiet.pl dane Zwycięzców Konkursu, tj. imię, alias adresu e-mailowego (bez podawania pełnego adresu e-mail), pod jakim Uczestnik jest zarejestrowany w newletterze www.MarketingKobiet.pl, oraz miejscowość zamieszkania, i zawiadomi go pocztą elektroniczną o przyznaniu nagrody.
17 Zwycięzca w ciągu 5 dni od wysłania przez Organizatora powiadomienia zobowiązany jest przesłać zwrotnie pocztą elektroniczną wiadomość zawierającą dane umożliwiające przekazanie nagrody na terenie Polski. W przypadku braku takiej informacji, Jury wyłoni kolejnego zwycięzcę, zgodnie z zasadami o jakich mowa w pkt. 14.
18 Zwycięzca nie może przenieść praw do przyznanej mu Nagrody na osoby trzecie ani otrzymać pieniężnego ekwiwalentu wartości nagrody.
19 Nagrody zostaną przesłane pocztą przez Fundatora.
Data publikacji: 24 stycznia 2012 r.
Tagi: konkurs książka