Kobiety w swoim dążeniu do utopii, chcą uszczęśliwić jak największą liczbę istot. Mając przy tym duże zamiłowanie do estetyki, nie szczędzą wysiłków, aby otoczenie, w jakim się przebywa było ładne, miłe, przyjazne i czyste. To przecież wpływa na dobre samopoczucie. A od dobrego samopoczucia już niedaleko do zadowolenia, spokoju, relaksu, poczucia bezpieczeństwa. Dbałość o to uwidacznia się w prowadzeniu schludnych, ładnie urządzonych domów, w których widać istotę szczegółu. Nie bez kozery mówi się o takich wnętrzach, że widać w nich kobiecą rękę. Jednym z ważnych elementów wpływania na dobre samopoczucie jest zapach, oddziałujący na jeden ze zmysłów, z pomocą których odbieramy otoczenie. Odświeżacze powietrza to kategoria produktowa, jaką w przeważającym stopniu interesują się kobiety. Komunikacja marketingowa jest też skierowana wyłącznie do nich.
Ciekawe działania marketingowe dla nowego rodzaju odświeżaczy powietrza prowadzi Ambi Pur. Nowy produkt, jakim jest Ambi Pur Freshelle, występujący w 6 róznych wersjach zapachowych, ma eliminować nieprzyjemne zapachy, zamiast je maskować. Firma będąc pewną dobrej jakości swojego produktu przeprowadziła eksperyment, w jakim najpierw w nieprzyjemnie pachnących pomieszczeniach aplikowała sporą dawkę odświeżacza, a następnie wprowadzała tam osoby z zawiązanymi oczami. Efekty są widoczne na nagranych filmach.
Filmy są częścią działań komunikacyjnych WoMM realizowanych przez Streetcom. Do ambasadorek związanych z agencją trafiły pudełka z 6 odświeżaczami, informatorem dla adresatek oraz ulotkami dla znajomych i przyjaciół.
Zadaniem ambasadorek, jak zazwyczaj, było wypróbowanie odświeżacza i podzielenie się produktami i ulotkami z innymi, jednocześnie informując o jego zaletach, a następnie raportowanie o wynikach prowadzonych rozmów. Kobiety chętniej niż mężczyźni dzielą się opiniami o produktach i równie często polegają na nich w przypadku podejmowania decyzji zakupowych. Ankieta przeprowadzonej przez serwis prekursorki.pl w czerwcu 2012r., wskazuje, że prawie 75% kobiet ufa opinii rodziny i znajomych, a 63% opiniom zamieszczonym w Internecie. Według zaś zagraniczne wyników badań, odstek ten może być nawet większy. Dane Harbinger Women and Worth of Mouth z 2010 roku mówią, że dane pochodzące od rodziny i znajomych są najważniejszycmi dla 92% badanych kobiet.
Streetcom zbierając dane z raportów, opublikował je również na swoim fan page na Facebooku.
- ‘Goście zachwyceni, powiedzieli, że zapach podkreśla wyjątkowe miejsce i atmosfera robi się zdecydowanie milsza, zapach przywołuje najmilsze chwile…’
- ‘Zapach jest delikatny i długo się utrzymuje.’
- ‘Butelka fajna, wygodna w użyciu , łatwo się rozpyla, a zapach typowo kobiecy (…) długo się utrzymuje i jest delikatny, nie drażni jak większość odświeżaczy.’
- ‘Najbardziej podobał się zapach kwiatowy, faktycznie usuwa brzydki zapach.’
Takie opinie są marzeniem każdej firmy. Aby jednak móc podjąć działania marketing rekomendacji, trzeba być pewnym, że produkt oferuje faktycznie takie korzyści, jakie są obiecywane i że jest on dobrej jakości.
Tagi: odświeżacz Streetcom wom