Kobiety zazwyczaj bardzo przejmują się swoim wyglądem, a około 80% nie akceptuje jakiejś części swojego ciała. Z tego też powodu wykorzystanie wizerunku kobiety wykraczające poza zwyczajowe normy, może dla damskiego audytorium być nadmiernie szokujące. Celowe prowokacje mogą być niezwykle skuteczna do osiągania założonych celów marketingowych. Jednak dość łatwo tu o ryzyko przekroczenia granicy dobrego smaku i wywołanie efektu odrzucenia, zamiast przyciągnięcia.
Zrealizowana w maju br. przez turecki oddział TBWA kampania reklamowa dla sklepu internetowego z rajstopami, skarpetkami i pończochami Vog Socks należała do tych pierwszych. Pierwsze, nie zawsze pozytywne, wrażenie po zobaczeniu wielonogich postaci kobiecych przypominających pająki, jest na tyle intrygujące, że skłania do odwiedzenia strony sklepu. Pastelowe kolory i stylizacja bohaterek przypominają reklamy z połowy ubiegłego wieku i nie pozostawiają wątpliwości, że chodzi o ofertę skierowaną do kobiet.
Wejście na stronę internetową tureckiego sklepu prezentuje ofertę (poniżej) bardzo ciekawej kolekcji, różnorodnej wzorniczo i kolorostycznie. Gdyby zdjęcia ze strony głównej sklepu były wykorzystane do kampanii na pewno również przyciągnęłby zainteresowane klientki. Jednak mogłoby nie być wystarczające, by zainteresować kobiety preferujące bardziej odważny, często awangardowy styl ubierania się. Dzięki zastosowaniu szokujących zdjęć, sklep mógł poszerzyć rzeszę swoich potencjalnych klientek o te, które ubraniami chcą podkreślić swoją indywidualność i nadać swojemu wyglądowi drapieżny pazur.
Tagi: rajstopy sklep