Procter & Gamble w USA był sponsorem drużyny olimpijskiej biorącej udział w zimowych mistrzostwach w Vancouver. I znalazł wprost fantastyczny pomysł na wzmocnienie swojego dobrego wizerunku, zwiększenie zaufania i lojalności wobec marki. Stworzył program i kampanię „Thank You, Mom”, aby podziękować matkom olimpijczyków, które również włożyły wiele wysiłku w sukces sportowców, dając wsparcie w codziennym trudzie treningów, dodając otuchy i zaciskając kciuki w decydujących momentach. To wprost rewolucyjne działanie w ramach marketingu skierowanego do kobiet: aby w sporcie, oprócz samych uczestników olimpiady, dostrzec kobiety skromnie stojące za medalami, które są dumą dla całego kraju. Kobiety, które nie pchają się na afisz, bo jako wynagrodzenie za wkład w codzienną troskę, wystarcza im szczęście i uśmiech ich dzieci. To dla nich stworzono pełne ciepłych emocji spoty reklamowe z hasłem, które przemówiłoby do głazu, a nie tylko do kobiety-matki: „Dla ich mam, oni zawsze będą dziećmi”.
Matki olimpijczyków w ramach programu otrzymały pokrycie kosztów podróży i zakwaterowania do Vancouver, by mogly być ze swoimi dorosłymi już dziećmi. W ramach programu została stworzona strona internetowa ThankYouMom.com, gdzie została opisana idea samego programu, gdzie matki mogły blogować i twitować, gdzie były zamieszczane zdjęcia i filmy, oraz gdzie naturalnie znalazło się miejsce dla marek koncernu i ofert specjalnych. Niezbyt duży koszt, a wpływ na lojalność ogromna. Nie tylko matek sportowców, ale wszystkich dostrzegających w swoich dzieciach wielki potencjał.
Mistrzowską wręcz kampanię opracowała Agencja W + K, czyli Wieden + Kennedy. Patrząc na starannie przemyślną koncepcją działań i komunikacji skierowanej do kobiet, aż chciałoby się ten skrót rozszyfrować: Women + Kids.
Tagi: lojalność olipmiada sport