Mimo, że w Polsce nie ma jeszcze żadnych badań dotyczących zakupu aut przez kobiety, co w Stanach Zjednoczonych bada się od co najmniej dekady, a polskim sprzedawcom samochodów w najlepszym przypadku wciąż się zdaje, że klient nie ma płci, to Polki same udowadniają, że motoryzacja jest dziedziną także dla kobiet. Świadczą o tym nie tylko babskie (tak zazwyczaj się zwą) szkoły jazdy, wyścigi czy imprezy motoryzacyjne dla kobiet, ale również i powstające serwisy internetowe.
Pierwszy z nich Motocaina.pl obchodzi właśnie pierwszą rocznicę swojego istnienia. Celem portalu jest dostarczanie wiarygodnych informacji kobietom zainteresowanym motoryzacją przeznaczonych zarówno dla pasjonatek, jak i pań szukających praktycznych porad. Znaleźć można w nim najnowsze informacje z branży oraz ciekawostki dotyczące różnych rodzajów samochodów oraz motocykli, powiadomienia o imprezach sportowych, prezentacje mody auto-moto i przydatnych gadżetów oraz rady dla matek z dziećmi. Zespół redakcyjny, w 100% kobiecy, ma ambicję promować wśród kobiet zasady: bezpiecznej jazdy samochodem i motocyklem oraz prawidłowego postępowania w okresie ciąży i macierzyńskim podczas jazdy autem. Kobiety potrzebują serwisów o motoryzacji dedykowanych swojej płci, aby móc w swoim gronie, bez szowinizmu spotykanego niekiedy na portalach unisex, móc łączyć się w silną kobiecą społeczność motoryzacyjną, wymienić się swoją wiedzą, doświadczeniami i plotkować o samochodach. Świadczy o tym choćby fakt, że w ciągu roku stronę odwiedziło ponad 280 tys. użytkowników (z czego 80% to kobiety), generując ponad 1 mln odsłon.
Katarzyna Frendl, Redaktor naczelna Motocaina.pl w taki sposób podsumowuje pierwsze 12 miesięcy działalności: „Był to dla nas bardzo pracowity rok, ale efekty potwierdzają starą zasadę, że działanie z pasją przynosi pozytywne rezultaty. Ciągle się uczymy, słuchamy i wyciągamy wnioski. Nasz cel na kolejny rok działalności to przede wszystkim jednoczenie coraz większej liczby kobiet zainteresowanych motoryzacją, zdobycie co najmniej 100 000 unikalnych użytkowników miesięcznie oraz organizacja wielu integracyjno-szkoleniowych imprez.”
Kolejny ciekawy serwis motoryzacyjny dla kobiet to Autopolki.pl. Jego założycielki, Beata Szosta i Iza Budziekowska kładą nacisk na aspekty istotne dla kobiet: ich praktyczność, wielofunkcyjność, zwrotność, oszczędność eksploatacji, ale również estetykę i jakość wykonania oraz stylistykę. Bo kobiet nie interesują parametry techniczne, mało przejrzyste liczby określające moc silników, tudzież coraz to nowe tajemnicze skróty określające nazwy nowych funkcji.
Serwis opisuje najróżniejsze sytuacje, w jakich mogą się znaleźć kobiety – kierowcy i podaje gotowe wyjście z najtrudniejszych sytuacji. Uczy jak dobrze jeździć, dbać o samochód, wykonywać drobne naprawy i jak poznać się na dobrym mechaniku samochodowym. Ponadto serwis zachęca do uczestnictwa w szkoleniach „Panie Przodem”, będących kursami bezpiecznej jazdy.
Obu serwisom życzymy wielu sukcesów!
Tagi: auto samochód