W ciągu ostatniej dekady w Polsce liczba osób po 60 roku życia korzystających z internetu wzrosła dziewięciokrotnie. Gemius dokonał analizy danych i opracował infografikę przedstawiającą osoby 60+ jako użytkowników sieci. Jak widać, seniorzy w polskim internecie nadal stanowią niewielką grupę użytkowników. Zalewie co piąty senior korzysta z sieci. Wśród internautów powyżej 60 roku życia jest przeważają mężczyźni – jest ich 64%, prawie dwukrotnie więcej niż seniorek – internautek.
Dla kobiet, dla których człowiek i relacje z nim są jedną z najważniejszych wartości, internet oznacza przede nowe możliwości podtrzymywania kontaktu z najbliższymi. Będą więc chętnie używać Skype, serwisów społecznościowych. Z tym też będą się wiązały ich zainteresowania serwisami internetowymi. Będą wysyłać kartki internetowe czy gotowe SMSy, co jest kolejnym przejawem dbałości o relacje z innymi. Myślę, że każda osoba zna taką sytuację z życia, kiedy mężczyzna zapomina o jakiejś istotnej rocznicy dla kogoś (urodziny, rocznica ślubu), podczas gdy kobieta na kilka tygodni wcześniej już rozpatruje, jaki kupić prezent. Kobiety będąc zainteresowanymi innymi ludźmi będą chętnie poszukiwać plotek. dbałość o estetyką i wiara w to, że ładne i czyste wnętrza sprzyjają dobrej atmosferze i tym samym pozytywnie wpływają na dobre relacje między ludźmi sprawia, że kobiety chętnie odwiedzają serwisy poświęcone urządzaniu wnętrz i ogrodów. Pozostałe kategorie tematyczne budzące zainteresowanie pań są już związane z zainteresowaniami i hobby: gotowaniem, turystyką.
Dla panów podtrzymywanie relacji nie ma aż tak wielkiego znaczenia, więc koncentrują się na swoich zainteresowaniach. Wśród najczęściej odwiedzanych stron znajdują się te przeznaczone dla mężczyzn czy dotyczące motoryzacji. Zaskoczeniem może być odwiedzanie stron dotyczących pogody, ale może jest to związane z planami aktywnego spędzania czasu, np. z wnukami.
Tagi: 60+ internauci relacje senior seniorka seniorzy