Jeszcze kilka lat temu Martha Barletta głosiła w swojej książce „Marketing skierowany do kobiet”, że żeńska część społeczeństwa podejmuje około 80% decyzji zakupowych. W 2009 roku Boston Consulting Group w raporcie „Women want more” (badania nie objęły Polski) podał nowe dane, według ktorych kobiety kontrolują:
- 94% wydatków na wyposażenie domu
- 92% wydatków na wakacje
- 91% wydatków na zakup domu lub mieszkania
- 60% wydatków na zakup samochodu
- 51% wydatków na zakup sprzętu elektronicznego.
Według naszego raportu „Płeć Konsumenta w Marketingu”, opartego o wyniki pierwszego na rynku polskim badania o marketingu skierowanym do kobiet, te dane z naszym kraju nie są tak wysokie w przypadku kobiecych decyzji zakupowych.
Natomiast w komunikacji marketingowej niektórych firm widać, że podejmowanie decyzji zakupowych przez kobiety sięga bez większym problemów 100%. Tak jest w reklamie Play. Trudno nie oprzeć się wrażeniu, że gdyby kobieta nie mówiła, co mężczyzna ma kupić, to wieczorem nie zjedliby w domu sensownej kolacji. I na koniec jeszcze coś, co każdej kobiecie jest doskonale znane: wyrażenie uznania dla mężczyzny, za świetnie zrobione, choć zdalnie dyrygowane, zakupy.
Tagi: play zakupy