Najważniejszymi elementami reklamy które sprawią, że kobiece audytorium będzie skłonne zwrócić nań uwagę, jest łatwa do znalezienia cena oraz informacje potwierdzające dobrą jakość produktu. Kolejne miejsce pod względem kryteriów ważności zajął również przekaz reklamowy, który powinien dostarczać kobiecie informacji istotnych dla niej. Tak wynika z badania Fleishman-Hillard wykonanego w partnerstwie z magazynem Hearst. Biała księga opracowana w styczniu 2012r. zawiera szereg informacji na temat amerykańskich kobiet, zmian, jakie zaszły w ich postawach wobec życia rodzinnego, zawodowego, czy w kwestii podejmowania decyzji zakupowych.
Inne spośród dziesięciu najważniejszych elementów reklamy zasługującej na zwrócenie uwagi przez kobiety są wymienione na poniższym wykresie.
Na uwagę zasługuje fakt, że pośród tych rzeczowych danych, na ósmym miejscu znalazła się cecha związana z zabawnym charakterem reklamy. Trzeba pamiętać, że kobiety mają poczucie humoru i lubią się śmiać. Będąc osobami zarządzającymi domem, finansami, zaopatrzeniem i ogólnym funkcjonowaniem rodziny, chcą oprócz wiedzy o konkretnych korzyściach, także pośmiać się i mieć trochę radości przy zapoznawaniu się z ofertą i przy robieniu zakupów. Pamiętajmy jednak, że kobiety wolą śmieć się z innymi, niż wyśmiewać innych.
Cena jest też w 78% informacją, której dostarczenie pomaga podjąć kobietom decyzję zakupową. Ponad dwukrotnie mniej istotne jest przekazanie informacji o jakości materiału (38%), a na kolejnych miejscach znalazła się też jakość wykonania (29%) i jakość Usług (22%). Okazuje się też, że opinia użytkowników lub posiadaczy produktu jest o wiele bardziej istotna przy podejmowaniu decyzji o zakupie, niż opinia ekspertów (odpowiednio 33% i 19%). Pomimo, że ekspertyzy i dobre opinie osób trzecich są istotnymi czynnikami w podejmowaniu decyzji zakupowych przez kobiety, to o wiele bardziej liczą się one ze zdaniem swoich partnerów czy informacjami znalezionymi w Internecie. Natomiast zdanie innych bliskich osób: rodziców, przyjaciół i dzieci jest prawie tak samo ważne, jak opinie ekspertów. Na znaczeniu wśród amerykańskich kobiet tracą informacje o produktach znalezione w prasie lub obejrzane w telewizji.
Dane z raportu wskazują, że kobiety o wiele bardziej niż mężczyźni liczą się ze zdniem innych. Dwukrotnie częściej podejmują decyzje w porozumieniu ze swoim partnerem (67%), niż samodzielnie (32%). Dla porównania, mężczyźni razem partnerką podejmują 49% decyzji, a samodzielnie 50%. Natomiast podjęcie decyzji zakupowej razem z kimś lun samodzielnie zależy tez od kwoty zakupu. Naturalnie im wyższa kwota zakupu, tym częściej decyzje są dyskutowane przez obu partnerów. Ciekawe jest, że w przypadku zakupów o wartości poniżej 100 dolarów mężczyźni radze się kobiet w 45%, zaś kobiety tylko w 31%.
Jednak kobiety zdają się nie do końca być z tego zadowolone, bo 56% oczekiwałoby większego zaangażowania się partnerów w podejmowanie decyzji. Jednocześnie mając na głowie tyle spraw, panie częściej niż panowie uważają, że bycie głównym decydentem jest stresujące (70% kobiet i 62% mężczyzn) lub męczące (66% kobiet i 55% mężczyzn).
Tagi: decyzje zakupy
2 komentarzy
Myślę Marzanno, że w przypadku zakupów i marketingu można to ‚szeroko pojęte ja’, o jakim piszesz, zdefiniować jako nasze potrzeby i oczekiwania.
Kobiety sa konkretne…obrazki nie dzialaja za bardzo, to fakt. A co dziala…myślę,że wyobrażenie tego czegoś z reklamy w zderzeniu z naszym własnym ja-szeroko pojetym