Książka dnia
Polub nas
-
Polecane strony
Raport „Płeć Konsumenta w Marketingu” jest publikacją przedstawiającą wyniki pierwszego w Polsce badania dotyczącego marketingu ukierunkowanego na płeć. Polskie firmy realizujące działania z zakresu marketingu skierowanego do kobiet mogły się dotychczas opierać wyłącznie na publikacjach i badaniach zagranicznych.
Badania zostały przeprowadzone w dniach 22.09 – 30.11.2009 na próbie 986 dorosłych Polaków korzystających z Internetu, z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety. W grupie badanych było 501 kobiet (50,8%) oraz 485 mężczyzn (49,2%). Wyniki badania są oparte o deklaracje respondentów dotyczące ich zachowań i przekonań.
Raport składa się z 3 części. Z pierwszej części badania: „Robienie zakupów i podejmowanie decyzji zakupowych” wynika, że to w większości kobiety (61,7%) odpowiadają za robienie zakupów w gospodarstwach domowych. Omawia również podejmowanie decyzji przez kobiety i przez mężczyzn o zakupie różnych kategorii produktów. Kolejny rozdział „Konsument kobieta, a konsument mężczyzna” poświęcona jest różnicom w postrzeganiu kobiet i mężczyzn oraz ich zachowania jako konsumentów. Ostatnia część: „Marketing ukierunkowany na płeć i marketing kobiecy”dotyczy dziedziny gender marketingu: dedykowania konsumentom produktów i marek w uzależnieniu od ich płci, jak również porusza kwestię marketingu skierowanego do kobiet. Każdy z rozdziałów raportu jest podsumowany wnioskami w końcowej jego części.
Wyniki raportu komentują eksperci:
O raporcie napisały między innymi następujące media:
Objętość raportu to 22 strony, a szczegółowy spis treści jest nastepujący:
Wstęp
Część I – Robienie zakupów i podejmowanie decyzji zakupowych
Kto najczęściej w Twoim gospodarstwie domowym robi zakupy?
Kto w Twoim gospodarstwie domowym przeważnie decyduje o wyborze samochodu?
Kto w Twoim gospodarstwie domowym przeważnie decyduje o wyborze sprzętu RTV i AGD?
Kto w Twoim gospodarstwie domowym przeważnie decyduje o wyborze produktów finansowych?
Kto w Twoim gospodarstwie domowym przeważnie decyduje o wyborze artykułów spożywczych?
Kto w Twoim gospodarstwie domowym przeważnie decyduje o wyborze środków czystości?
Część II – Konsument kobieta, a konsument mężczyzna
Czy Twoim zdaniem różnice płciowe mają wpływ na zachowania konsumenckie?
Kto Twoim zdaniem jest bardziej wymagającym konsumentem?
Kto Twoim zdaniem jest bardziej lojalny wobec wybranej marki?
Kto Twoim zdaniem zbiera więcej informacji o produkcie zanim podejmie decyzję o zakupie?
Część III – Marketing ukierunkowany na płeć i marketing kobiecy
Czy ważne jest dla Ciebie, aby marka produktu, który kupujesz była dedykowana Twojej płci?
Czy uważasz, że na rynku powinien dominować marketing neutralny płciowo (produkty i reklama nie kierowane do żadnej płci)?
Czy według Ciebie marketing kierowany do kobiet to feministyczny wymysł?
Czy Twoim zdaniem marketing kierowany do kobiet ma w Polsce przyszłość?
Wnioski z badania
Część I – Robienie zakupów i podejmowanie decyzji zakupowych
Część II – Konsument kobieta, a konsument mężczyzna
Część III – Marketing ukierunkowany na płeć i marketing kobiecy
Raport „Płeć Konsumenta w Marketingu” jest udostępniany za symboliczną opłatą dokonywaną przy pomocy e-płatności.
Uwaga! W przypadku opłacania pliku za pomocą e-płatności raport jest przesyłany e-mailem, po zweryfikowaniu płatności.