Firma badawcza SMG/KRC Millward Brown na zlecenie Nestlé przeprowadziła w październiku 2009 r. badania wśród kobiet „Czas na przerwę” w celu promocji marki Kit Kat Senses. Robienie sobie przerwy od razu kojarzy się ze sloganem reklamowym Kit Kat, dlatego pomysł Nestle na tematykę badań należy uznać za błyskotliwy. Przeciętna Polka robi sobie średnio w ciągu dnia trzy przerwy – cokolwiek to znaczy – przeważnie wówczas gdy potrzebuje uspokojenia lub doładowania.
Kobiece przerwy trwają łącznie około 2 godzin. Pierwsza jest zazwyczaj przerwą śniadaniową pomiędzy godziną 10.00 a 11.00. Kolejna przerwa jest na koniec pracy czyli czas między 17.00 a 18.00 – czyżby należało sądzić, że czas przeznaczony na powrót do domu w tłocznych środkach komunikacji lub w korkach był dla zapracowanych Polek czasem wytchnienia? Ostatnia przerwa ma miejsce po godzinie 21. Sytuacja, w której kobiety najbardziej potrzebują przerwy najczęściej dotyczy pracy (58% wskazań), a w dalszej kolejności rodziny (14%). Dość zaskakującym jest fakt, że częściej kobiety chciałoby odpocząć od siebie samej (13%), niż od partnera (8%). Polskie kobiety najwyraźniej chcą być dobrymi matkami, bo najrzadziej chcą odpoczywać od dzieci – chce tego tylko 6% respondentek.
Aż 80% kobiet uważa, że ma na swojej głowie zbyt wiele obowiązków. Panie często czują się przepracowane i zmęczone (65%), a w ciągu dnia mają za mało czasu dla siebie (75%). Jednak 2/3 badanych twierdzi, że czuje się spełnionymi zawodowo . Nieco ponad ¼ kobiet uważa, że poświęca na przerwy odpowiednią ilość czasu w ciągu dnia.
Ponad połowa kobiet (69%) chce spędzać przerwę pasywnie i spokojnie. Większość (67%) woli być sama w chwili przerwy, niż mieć towarzystwo. Aktywnie i w gronie innych osób spędza przerwę co trzecia kobieta.
Przerwy robią kobietom zdecydowanie dobrze! Aż 9 na 10 pań twierdzi, że dzięki przerwie czują się wesołe, 88% – spokojne, 85% – odświeżone, 87% – pełne sił, a 81% – pełne pomysłów. Łatwo wyciągnąć wnioski, że robienie przerw w pracy, sprzyja zwiększeniu efektywności pracy kobiet. Warto się zastanowić, czy nie wykorzystać tego raportu jako rekomendacji do zwiększenia liczby przerw przepisowych.
Gdyby kobiety mogły puścić wodze fantazji i spędzić przerwę w wymarzonym miejscu, to najczęściej (41% wskazań) byłoby to luksusowe SPA lub plaża na Kanarach (21%). Dość oczywiste jest wytypowanie takich miejsc, bo dla wielu z osób rodzą skojarzenia podobne do tych, jakie wiążą się przerwą. Jest to odpoczynek (55%), spokój (47%), przyjemność (45%) i relaks (43%).
Badania przeprowadzono na próbie 1000 kobiet w wieku 25 – 45 lat, korzystających z Internetu i pracujących zawodowo.
Tagi: kit kat przerwa