Dzięki Gdańskiemu Wydawnictwu Psychologicznemu tej jesieni na rynek trafiły 2 bardzo ciekawe książki. Jedna z nich to „Budowanie relacji w firmie. Jak stworzyć zaangażowany i zadowolony zespół”, której autorem jest Terry R. Bacon w latach 2007–2010 co roku wymieniany przez magazyn „Leadership Excellence” jako jeden ze stu najwybitniejszych na świecie myślicieli w dziedzinie przywództwa. Druga zaś to „Menedżer jako coach. Nowoczesny styl zarządzania” – praca zbiorowa autorów: Jenny Rogers, Karen Whittleworth, Andrew Gilbert, którzy prezentują zupełnie nowe podejście do roli menedżera, opierające się na umiejętnym stosowaniu zasady złotego środka: zarządzaj i motywuj. Według nich dobry menedżer jest nie tylko wymagającym przełożonym, ale również godnym zaufania mentorem. To książki, jakie mogą się przydać każdemu kto pracuje z ludźmi.
Powszechną wiedzą jest to, że komunikacja jest podstawą do nawiązywania i budowania dobrych kontaktów z innymi. W pracy zawodowej jest to równie istotne, jak w życiu prywatnym. O tym jak to dobrze robić mówi pierwsza z książek „Budowanie relacji w firmie”. Jest to tak istotne, bo im lepsza jest atmosfera pracy, tym większe jest zaangażowanie pracowników i lepszych efektów można się spodziewać. Szczególnie ważne w firmach są relacje przełożony – podwładny. Mówi się, że pracownicy nie odchodzą od firmy, ale od złych szefów, więc warto nad taką relacją pracować, zwłaszcza dlatego, że jej hierarchiczność sprawia, że jest to relacja skomplikowana. Bacon uczy jak to robić, by opierała się na wzajemnym szacunku, zaufaniu i wspólnym dążeniu do celu.
Pierwsze pytanie, jakie powinien zadać sobie dobry menedżer wydaje się banalnie proste: „Czego potrzebują moi podwładni?”. Jednak w natłoku obowiązków i wyśrubowanych planów okazuje się często, że potrzeby pracowników są przez przełożonych spychane na dalszy plan. Według Terry’ego R. Bacona jest to poważnym błędem. Jego książka pomoże zmienić przyzwyczajenia dotyczące pracy z grupą i stworzyć zespół, który będzie chciał razem działać na rzecz firmy. Dzięki wskazówkom Bacona można się dowiedzieć, co zrobić, aby stać się autorytetem i partnerem dla podwładnych. Zmieniając swoje dotychczasowe nawyki i stosując się do jego rad, można się przekonać, o ile lżej pracuje się i menedżerowi i jego pracownikom.
Zdaniem autora należy zaspokajać 7 najważniejszych potrzeb, by odnosić sukces ze swoim zespołem. Są to:
- poczucie, że inni mi ufają
- poczucie rozwoju
- poczucie własnej wartości
- poczucie kompetencji i fachowości
- poczucie docenienia
- poczucie podekscytowania
- poczucie zaangażowania
Terry R. Bacon studiował biznes i zarządzanie w Wharton School, University of Chicago, Stanford University i Harvard Business School Jest wspólnikiem i naukowcem w Korn/Ferry Institute, ośrodku badawczym Korn/Ferry International, firmy będącej światowym liderem w dziedzinie badania talentów i zarządzania. Od ponad trzech dekad współpracuje z organizacjami międzynarodowymi jako innowator, nauczyciel, trener i konsultant w zakresie przywództwa, zarządzania, rozwoju przedsiębiorstw i umiejętności interpersonalnych.
Natomiast książka „Menedżer jako coach. Nowoczesny styl zarządzania” to przewodnik po coachingu dla menedżerów. Zbiór porad opartych na dowodach, doświadczeniach i praktyce. Da on odpowiedź na pytanie jak się stać lepszym menedżerem, jak dogadywać się z podwładnymi i jak efektywniej zarządzać zespołem. To powinno pozwolić osiągać lepsze wyniki nie tylko dzięki stawianiu wymagań i stanowczości. Autorzy: Jenny Rogers, Karen Whittleworth i Andrew Gilbert w przystępny sposób tłumaczą, jak przełożyć podstawowe zasady coachingu na relacje przełożony – podwładny. Dzięki temu nie tylko poprawią się wyniki firmy, ale także będzie się pozytywnie wpływać na swoich pracowników, zyskując ich szacunek i zaangażowanie w pracę.
Jenny Rogers to pionierka w dziedzinie coachingu w Wielkiej Brytanii, coach z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem, konsultantka i autorka prac na temat coachingu i przywództwa. Jej klientami są prezesi i dyrektorzy dużych firm. Przeszkoliła kilkuset menedżerów z całego świata w zakresie prowadzenia coachingu, ma również doświadczenie w szkoleniu coachów. Karen Whittleworth jest uznanym trenerem, coachem i superwizorem oraz dyrektorem założycielem Worth Consulting Ltd. Zaś Andrew Gilbert to znany mówca, trener i coach zajmujący się executive coachingiem. Jest dyrektorem Worth Consulting Ltd.
Każdą z książek możecie wygrać w konkursie organizowanym wspólnie z Gdańskim Wydawnictwem Psychologicznym, które ufundowało nagrody. Do wygrania są:
- 1 egzemplarz książki „Budowanie relacji w firmie. Jak stworzyć zaangażowany i zadowolony zespół”
- 1 egzemplarz książki „Menedżer jako coach. Nowoczesny styl zarządzania”
Aby otrzymać jeden z nich należy odpowiedzieć na 2 proste pytania:
- Jakie inne książki Terry’ego Bacona ukazały się nakładem Gdańskiego Wydawnictwa Psychologicznego. Podpowiedzi należy szukać na stronie www.gwp.pl.
- Ile procent w segmentacji rynku konsumentek w Polsce stanowi największy segment klientek i jak został on nazwany? Podpowiedzi można znaleźć na stronie www.MarketingKobiet.pl.
Na odpowiedzi czekamy w dniach 17 – 21 listopada 2014. Przysyłajcie je na adres: konkurs.marketing@gmail.com.
Wśród osób, które nadeślą prawidłowe odpowiedzi i spełnią warunki Regulaminu zostanie przeprowadzone losowanie zwycięzców za pomocą systemu www.randomizer.org. Szczegółowe warunki konkursu określa Regulamin.
Regulamin konkursu książkowego ‘dobry menedżer’
1 Organizatorem Konkursu Książkowego pod nazwą ‘dobry menedżer’ jest Serwis internetowy www.MarketingKobiet.pl zwany dalej Organizatorem.
2 Fundatorem Nagród jest Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne z siedzibą w Sopocie.
3 Uczestnictwo w Konkursie jest dobrowolne, a Uczestnik przystępując do Konkursu akceptuje Regulamin Konkursu i wszystkie zawarte w nim postanowienia.
4 Aby wziąć udział w Konkursie, należy jednocześnie spełnić poniższe warunki:
4.1 Przesłać w dniach 17-21 listopada 2014 r. e-mail na adres: konkurs.marketing@gmail.com ze zgłoszeniem konkursowym zawierającym:
i. poprawną odpowiedź na pytanie konkursowe: Jakie inne książki Terry’ego Bacona ukazały się nakładem Gdańskiego Wydawnictwa Psychologicznego.
ii. poprawną odpowiedź na pytanie konkursowe: Ile procent w segmentacji rynku konsumentek w Polsce stanowi największy segment klientek i jak został on nazwany?
4.2 Być zarejestrowanym w newsletterze MarketingKobiet.pl.
4.3 Podać w zgłoszeniu imię, nazwisko, miejscowość zamieszkania Uczestnika w Polsce oraz e-mail, pod jakim Uczestnik Konkursu zarejestrował się w newsletterze www.MarketingKobiet.pl i potwierdził rejestrację.
5 Uczestnik zobowiązany jest wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych:
5.1 Uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez Organizatora Konkursu i Fundatora Nagród zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych, w celu organizacji i przeprowadzenia Konkursu.
5.2 Uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną przez Organizatora Konkursu i Fundatora Nagród. Dane są chronione zgodnie z ustawą z 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r. nr 101, poz. 926 ze zm.).
6 Podanie danych osobowych w Konkursie jest dobrowolne, lecz ich niepodanie uniemożliwia udział w Konkursie.
7 Zgłoszenia nie spełniające wymogów określonych w pkt 4, nie będą brane pod uwagę i nie wezmą udziału w losowaniu nagród.
8 Po przesłaniu zgłoszenia, Uczestnik Konkursu, nie może zgłaszać do niego poprawek. Pod uwagę brane będzie wyłącznie pierwsze zgłoszenie Uczestnika.
9 Przesyłając odpowiedź, Uczestnik oświadcza, że nadesłane dane nie naruszają dóbr osób trzecich oraz w przypadku wygranej wyraża zgodę na opublikowanie na stronach Serwisu imienia, aliasu adresu e-mailowego (bez podawania pełnego adresu e-mail), pod jakim Uczestnik jest zarejestrowany w newsletterze www.MarketingKobiet.pl, oraz miejscowość zamieszkania.
10 Nagrodami w Konkursie są:
10.1 1 egzemplarz książki: „Budowanie relacji w firmie. Jak stworzyć zaangażowany i zadowolony zespół”, Terry R. Bacon
10.2 1 egzemplarz książki: „Menedżer jako coach. Nowoczesny styl zarządzania” Jenny Rogers, Karen Whittleworth, Andrew Gilbert
11 Przed losowaniem Nagród każdemu Uczestnikowi spełniającemu warunki określone w pkt 4 zostanie przypisany numer porządkowy odpowiadający kolejności nadesłania zgłoszenia.
12 Dwaj zwycięzcy zostaną wyłonieni spośród wszystkich Uczestników Konkursu spełniających warunki określone w pkt. 4, w drodze losowania numeru porządkowego przypisanego do Uczestnika. Losowanie Zwycięzców zostanie przeprowadzone za pomocą systemu www.randomizer.org.
13 Jeden egzemplarz Nagrody określonej w pkt 10, ust. 10.1 otrzyma Uczestnik, którego numer porządkowy został wylosowany jako pierwszy.
14 Jeden egzemplarz Nagrody określonej w pkt 10, ust. 10.2 otrzyma Uczestnik, którego numer porządkowy został wylosowany jako drugi.
15 Organizator do dnia 25 listopada 2014 roku opublikuje na stronie Serwisu www.Marketingkobiet.pl dane Zwycięzców Konkursu, tj. imię, alias adresu e-mailowego (bez podawania pełnego adresu w-mail) oraz miejscowość zamieszkania i zawiadomi go pocztą elektroniczną o przyznaniu nagrody. Zwycięzca w ciągu 3 dni od wysłania przez Organizatora powiadomienia, zobowiązany jest przesłać zwrotnie pocztą elektroniczną wiadomość zawierającą dane umożliwiające przekazanie nagrody na terenie Polski. W przypadku braku takiej informacji zwrotnej, Nagroda zostanie przyznana Uczestnikowi, do którego został przypisany kolejny numer porządkowy.
16 Zwycięzca nie może przenieść praw do przyznanej mu Nagrody na osoby trzecie ani otrzymać pieniężnego ekwiwalentu wartości nagrody.
17 Nagrody zostaną przesłane pocztą przez Fundatora Nagród.
Tagi: biznes coaching konkurs książka menedżer relacje