Kodak policzył ile czasu mężczyźni przyglądają się w ciągu dnia kobietom. Według badań, przeciętny facet codziennie spędza aż 43 minuty na przyglądanie się przynajmniej dziesięciu przedstawicielkom płci pięknej. Do badań, których przedmiotem były zachowania i gusta mężczyzn, wyłoniono ponad 3 tys. respondentów.
Gdyby to przeliczyć na godziny, to rocznie mężczyźnie patrzenie się na kobiety zabiera aż 259 godzin. Zatem w ciągu całego życia przeciętny mężczyzna przyglądanie się paniom niemal przez cały rok, bo aż 11 miesięcy i 11 dni. Dla porównanie kobiety, bo takie badania nad płcią piękną także przeprowadzono, poświęcają na przyglądanie się mężczyznom o ponad połowę czasu mniej. Stanowi to zaledwie 20 minutami na dzień.
Badania wykazują, że szczególnie często lubimy obserwować innych w supermarketach, restauracjach i, jeśli chodzi o panów – w klubach nocnych. Kobiety nie lubią być pod obstrzałem męskich spojrzeń, tylko 9% z nich ma z tego jakąś satysfakcję. Natomiast panom to szczególnie nie przeszkadza. Co więcej, są tacy, którzy z powodu tego, że jakaś kobieta na nich spojrzy czują się szczęśliwi – stanowią oni 1/5 liczby mężczyzn.
O tym, że faceci lubią się gapić na kobiety i że niewiasty również przyglądają się niekiedy różnym mężczyznom, wiemy od dawna. Ale dzięki Kodakowi wreszcie dowiadujemy się ile konkretnie czasu na tym spędzają obie płcie. Czy to aby nie jest jedną z przyczyn, dla których kobiety podświadomie chcą zawsze dobrze wyglądać? Zapewne.
Warte jednak jest uwagi to, że te 23 minuty przewagi czasowej nad mężczyznami może być przez kobiety poświęcone na inny cel, np. na window shopping, czyli na ogladanie wystaw sklepowych, na uważniejsze przyjrzenie się produktom, które mają być zakupione, na przeczytanie dodatkowych artykułów w mediach lub parunastu stron książki, na rozmowy z innymi ludźmi, na zabawą z dzieckiem. Nie gapiąc się na facetów tyle samo co oni na nas, zyskujemy do swojej dyspozycji prawie dodatkowy rok w ciągu całego życia na wiele innych ciekawszych i bardziej pożytecznych działań.
Tagi: Badania Kodak