Kobiety ze względu na swoją chęć czynienia świata lepszym, jako konsumentki większą uwagę zwracają na etyczne, proekologiczne i prospołeczne działania firm oferujących różne produkty. Przykładowo paniom o wiele częściej, niż panom, zdarza się zmieniać markę z powodów ekologicznych. Działania CSR w komunikacji do kobiet nabierają coraz większego znaczenia.
Stąd też kobiety aktywne, uprawiające sport, zainteresuje fakt, że Puma, marka, jaka już od dawna myśli o kobietach, włożyła dużo wysiłku by dbać o środowisko. Firma poświęciła 21 miesięcy pracy przyglądając się 2000 projektów… butów na pudełka. Wszystko po to, by zaoszczędzić zasoby naturalne: zużywać mniej papieru i prądu na produkcję opakowań butów, wycinać mniej drzew, transportować jednorazowo więcej par butów jednym samochodem.
Do współpracy nad tym projektem została zaproszona agencja Fuseproject, która ma swoim koncie sporo ciekawych rozwiązań z zakresu opakowań oraz użytkowego designu. Ostatecznie w 2010 roku powstała torba Puma Clever Little Bag, której ciekawe rozwiązanie pozwala zużyć o 65% kartonu mniej, niż potrzeba go na zwykłe pudełko. Oczywiście przeliczono ile zaoszczędza się na śmieciach, drzewach, elektroczności, wodzie, itd. Wszystkie dane wraz z końcowym hasłem mówiącym, że Puma stara się zmienić sposób produkcji swoich wyrobów, aby wnieść wkład do budowy lepszego świata, stanowią istotny argument dla pań będących nie tylko zaangażowanymi klientkami tej marki, ale również dla tych, które wahają się, jaką markę wybrać. Wiele jest kobiet, które chciałoby, aby środowisko naturalne było czystsze. Nie tylko dlatego, żeby w trakcie uprawiania sporu oddychać mniej zanieczyszczonym powietrzem, ale także dlatego, że kobiety pragną tego dla wszystkich innych ludzi, którzy są dla nich ważni.
Cały proces dojścia do takiego rozwiązania:opakowania na buty w formie torby, a nie pudełka, oraz jego korzyści opisuje film przygotowany przez agencję o swojsko brzmiącej nazwie Droga5, mieszczącej się jednak za oceanem – w Nowym Yorku.
W Polsce możemy się rónież poszczycić bardzo ciekawymi i udanymi działaniami na rzecz środowiska czy lokalnej społeczności. Przykładem pierwszego z nich może być program „Po stronie natury” prowadzony przez Żywiec Zdrój, a polegający na sadzeniu drzew w Beskidach oraz proekologicznej edukcji dorosłych i dzieci. Świetnym zaś przykładem zaangażowania firmy w sprawy kobiet jest ważny element strategii Avon, w którą od dawna wpisana jest kampania „Avon kontra rak piersi” oraz od 2009 roku „Avon kontra przemoc”. Dobrze by się stało, gdyby w ramach tych działań zostały przygotowane takie narzędzia komunikacyjne, jakie trafią do młodszej generacji zafascynowanej nowymi mediami i nośnikami do ich odtwarzania. Powyższy film stanowić może dla marketerów dobry benchmark.
Tagi: buty opakowanie puma