Działąjąca na ponad 20 rynkach na świecie amerykańska sieć sklepów ze sportowym obuwiem Foot Locker, nie stroniła nigdy od prowokacyjnych pomysłów w reklamach. Te kierowała zazwyczaj do przedstawicieli obojga płci. Są wśród nich jednak takie, które mogą się szczególnie podobać młodym kobietom.
Jedną z takich reklam jest spot z kampanii ‘It’s a sneaker thing’, po obejrzeniu którego dziewczyny mogą się przekonać o tym jak bardzo są nietykalne, niezależnie od tego, jak podłą rzecz wyrządzą facetowi.
Kolejna reklama zatytułowana ‘Again’, wymyślona w agencji Sapient Nitro i emitowana w Wielkiej Brytanii od maja br, łączy w sobie nieco perwersyjną erotykę z kultem sportowych butów. Została ona doceniona przez jury konkursowe na Epica Awards, gdzie zdobyła aż dwie nagrody za kreację.
Gdyby rozdawano nagrody za efektywność, ta reklama również mogłaby dużo ugrać w konkursie, bo powinna być niezwykle skuteczna wśród kobiet. Jak bowiem wynika z badań poświęconych analizie reklam o zabarwieniu erotycznym, przeprowadzonych pod kierunkiem prof. Andrzeja Falkowskiego, dyrektora Instytutu Psychologii Ekonomicznej SWPS, kobiety deklarują bardzo dużą chęć zakupu produtków reklamowanych przez przedstawicielki swojej płci dominujące nad mężczyznami. Wątpię, by te polskie badania były znane w agencji Spient Nitro, a podobnych badań zagranicznych nie znam. Jeśli ktoś o takich słyszał, proszę o pozostawienie informacji w komentarzu. Twórcom reklamy, a byli nimi sami mężczyźni, należałoby pogratulować świetnej intuicji (bo idę o zakład, że to o nią się oparł pomysł, a nie o racjonalne przesłanki). Mam nadzieję, że tę ostatnią połączy się kiedyśz lepszym dociekaniem natury kobiety, która obecnie częściej, niż mężczyna, bywa klientem.
Tagi: buty erotyka sneaker sport