Często otrzymuję zapytania o książki dotyczące marketingu do kobiet lub publikacje na ten temat. W istocie, nie jest takim prostym znalezienie inforamcji o tej – obecnie postrzeganej jako niszowa – dziedzinie wiedzy. O ile na Facebooku w miarę na bieżąco podaję informacje o ciekawych artykułach w prasie, o tyle rzadko podawałam publikacje książkowe na ten temat. Dzisiaj zatem predstawiam listę książek, jakie warto przeczytać, aby lepiej poznać zagadnienia kobiecego marketingu. Niestety na polskim rynku jest na razie tylko jedna książka ściśle poświęcona tej tematyce. Można za to znaleźć w języku polskim książki traktujące o kobietach, jako rosnącej w siłę, świadomej, coraz zamożniejszej grupie konsumenckiej oraz o przyczynach przemian roli kobiet w społeczeństwie.
Literatura:
- Martha Barletta, „Marketing skierowany do kobiet”, Warszawa 2008 (wyd II)
- Michael J. Silverstein, Kate Sayre, John Butman, „Women want more“, USA 2009 – raport The Boston Consulting Group
- Paco Underhill “What women want”, New York, 2010
- Faith Popcorn, Lys Marigold, „Eveolution: The Eight Thruths of Marketing to Women”, USA 2001
- Mary Lou Quinlan, Jen Drexler, Tracy Chapman, “What She’s Not Telling You: Why Women Hide the Whole Truth and What Marketers Can Do About It”, USA 2010
- Mary Lou Quinlan, “Just ask a woman”, USA 2003
- Jane Cunningham, Philippa Roberts, “Inside Her Pretty Little Head: A New Theory of Female Motivation and What It Means for Marketing”, Londyn 2007
- Lisa Johnson, Lisa Johnson, “Don’t Think Pink: What Really Makes Women Buy – and How to Increase Your Share of This Crucial Market”, USA 2004
- Dr Ewa Lisowska “Kobiecy styl zarządzania”, Wydawnictwo Helion, Warszawa 2009
Tagi: książka literatura