Nie jest prawdą, że kobiety lubią produkty w kolorze różowym. Wręcz przeciwnie – przeciętną konsumentkę irytuje, że traktuje się ją jak imbecyla oceniającego jakość i funkcjonalność produktu, tylko po kolorze i wyglądzie zewnętrznym. Naturalnie, kobiety chcą, by produkt był estetyczny i ładny, ale przede wszystkim ma mieć wiele różnych użytecznych funkcji. Zatem wychodzenie kobietom naprzeciw z kolorem różowym nie ma większego sensu, o ile nie idzie to w parze z przydatnością.
Jak zatem traktować należałoby to, że w północno-wschodnich Chinach w prowincji Hebei centrum handlowe zaprojektowało parking dla kobiet, którego główną cechą wyróżniającą parkingu jest dominująca różowo-fioletowa kolorystyka oraz szersze o 1 metr miejsca parkingowe? Jak powiedział Wang Zheng, przedstawiciel kompleksu w Shijiazhuang, zamysłem centrum było wyjście naprzeciw „silnemu wyczuciu koloru i nietypowemu wyczuciu odległości”. Niezwykle to dyplomatyczna wypowiedź. Chcąc kierować się tylko tą pierwszą cechą, należałoby uznać, że np. Centrum Handlowe Magnolia we Wrocławiu zamierza przyciągać głównie kobiety, bo cały jest branding jest oparty na kolorze soczystego cyklamenu, albo właśnie magnolii, czyli jest po prostu mocno różowy. Nawet laik wie, że stwierdzenie, iż wrocławskie Centrum wybrało kolor różowy, by uatrakcyjnić je dla kobiet, byłoby dużym nadużyciem.
Cechy, które samo Centrum uznało za drugoplanowe, a być może powinno uznać je za najważniejsze, aby nie obrażać kobiet widząc w nich istoty „o silnym wyczuciu koloru i nietypowym wyczuciu odległości”, to dodatkowe oświetlenie miejsc parkingowych, specjalne oznakowanie prowadzące do miejsc. Dodatkowo wyróżnikiem jest zatrudnienie na parkingu pani, która pomoże w razie konieczności lub udzieli porady. Mam nadzieję, że będzie to porada dotycząca np. tego gdzie zaparkować, aby najszybciej dotrzeć do ulubionego sklepu, a nie dotycząca praktyki parkowania…
Tagi: parking samochód