Wiosną tego roku na stronie Social Bakers opublikowano statystyki dotyczące użytkowników Facebooka. Podtrzymane są trendy związane z przewagą kobiet w tym serwisie społecznościowym. W Stanach Zjednoczonych kobiety stanowią 55% użytkowników, w Kanadzie 54%, a w Wielkiej Brytanii 52%. Zachowania pań na Facebooku są też wyraźnie inne, niż zachowania panów.
Kobiety podają one więcej danych o sobie. Mężczyźni niezbyt chętnie dzielą się takimi informacjami.
Przedstawiciele obu płci mają przeciętnie mniej więcej po równo znajomych, lecz wśród kobiet widać naturalną skłonność do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami w rozmowach z innymi.
Posty zamieszczane przez kobiety przewyższają te tworzone przez mężczyzn o 55%. Ponadto kobiety zamieszczają dwukrotnie więcej zdjęć, niż mężczyźni, a także dwukrotnie chętniej tagują zdjęcia. Ciekawym spostrzeżeniem badaczy jest to, że zarówno kobiety, jak i mężczyźni o wiele chętniej oglądają zdjęcia z kobietami, niż te, na których widnieją panowie.
Podobne analizy dla Polski przeprowadzone zostały przez agencję K2 oraz Interactive Research Center (IRC) i opublikowane w raporcie ‘Wojna płci na Facebooku’ w październiku br. Nazwa raportu nie jest zbyt szczęśliwa, bo utrwala stereotypy sporu o wyższość jednej płci nad drugą, jednak wyniki są ciekawe.
Według CheckFacebook.com, na Facebooku jest już prawie 7 mln Polaków, co stanowi ok. 0,95 proc. użytkowników z całego świata. W sierpniu 2011 Polska znalazła się pośród 25 krajów o największym odnotowanym przyroście nowych użytkowników serwisu. W badaniu wzięto pod uwagę aktywności, które miały miejsce pomiędzy 1 marca a 14 września 2011 roku.
Dane o polskich użytkownikach Facebooka są bardzo zbliżone do tych zagranicznych. Kobiety podaja więcej szczegółowych informacji o sobie. Kobiety chętniej podają miejsce swojego zamieszkania, zaś wśród mężczyzn obserwuje się większą dumę z zajmowanego stanowiska w pracy, jak też nazwę firmy – panowie aż o ponad 31% chętniej niż kobiety zamieszczają takie dane. W czołówce publikowanych zainteresowań obu płci znalazły się programy telewizyjne. Kobiety preferują seriale, zaś panowie programy poświęcone muzyce.
Polki stanowią 53,5% wśród polskich użytkowników i mają ponad 3 razy więcej znajomych, niż mężczyźni, co z jednej stanowi odmienny wynik od zagranicznych, ale z drugiej potwierdza naturalną dążność kobiet do tworzenia relacji z innymi osobami. Przeciętnie panie wchodzą w interakcje z około 100 osobami dziennie. Podobnie, jak i za granicą, Polki dwukrotnie częściej generują kontent oraz komentują posty innych. Mężczyźni wyrażają swoje zainteresowanie postami poprzez polubienie, przy czym najchętniej oglądają materiały video, niż zdjęcia, co potwierdza, że mężczyźni nie odczuwają tak dużej jak kobiety potrzeby wchodzenia z innymi w dyskusje.
Ciekawe jest to, że kobiety największą aktywność przejawiają w godzinach rannych, między godziną 7, a 10. Jest ot związane z zaangażowanie w dyskusje z innymi. Panie chcą wiedzieć, kto odpowiedział im w jaki sposób i jak zareagował na ich wypowiedź. Panowie uaktywniają się około południa, w godzinach od 11 do 13. Jeśli nie dyskutują z innymi osobami równie chętnie, jak kobiety, to mogą poczekać, aż inni zamieszczą kontent, których ich zainteresuje.
Mężczyźni chętnie poświęcają czas markom i stronom fanpage związanym z tematyką rozrywkową, w szczególności zaś sportową (strony dotyczące CSR oraz piłce nożnej). Polki interesują się modą, kosmetykami, napojami, słodyczami i mediami.
Tagi: Facebook Internet