Nawiązując do komunikacji marketingowej produktów przeznaczonych dla mężczyzn, które obrażają kobiety ? a takich jest całe mnóstwo – warto wspomnieć takie, które dodatkowo mogą rujnować dobre stosunki panujące w domu. Często zdarza się to w przypadku reklam piwa.
Koronnym przykładem jest znana reklama piwa Guinness, która w sposób przedmiotowy przedstawia kobietę, jako jedynie ciało służące wykorzystaniu przez mężczyzn.
Innym przykładem jest reklama piwa bułgarskiego. Nie tak ohydna jak powyższa, ale równie wymowna co do męskich zamiarów, towarzyszących piciu tego napoju.
Potraktowanie w reklamie kobiety jak rzeczy, być może w krótkim czasie podnosi sprzedaż produktu dla mężczyzn, ale długoterminowo ma jednak mało sensu. Bo która kobieta po obejrzeniu takich spotów chciałaby puścić swojego mężczyznę na piwo? Przedstawione w reklamach obrazy tego, co może dziać się na męskim wyjściu na piwo, poruszą nawet najbardziej liberalną panią. Zatem mając w pamięci taki obraz, każde wyjście mężczyzny byłoby powodem do awantury, fochów, cichych dni. W skrajnych przypadkach mogłoby prowadzić do bardziej zaawansowanych sporów w związkach. A jeśli przerodziłoby się w trwałą niezgodę, przerzucenie się mężczyzny z picia piwa na mocniejsze trunki, skuteczniej pomagające w utopieniu trosk jest więcej niż pewne. Stamtąd droga już prosta do spadku sprzedaży tak bezmyślnie reklamowanego produktu.
Tagi: obrażanie kobiet piwo reklama